Äggmjölk?
Alltså jag har läst om detta med äggmjölk men förstår inte riktigt ändå…
Vad är skillnaden mellan steka/kokta ägg m smör nersköljt med vatten och äggmjölken? Enda som verkar logiskt är ju att äggmjölken dricks "rå". Är det det som gör verkan? Berätta jag vill veta så mkt som möjligt!

Sök på äggmjölk här på forumet, finns åtskilliga trådar och olika varianter på recept. Jag brukar köra 1 äggula + 1 ägg (råa alltså), 50g osaltat smör, stevia, plus smaksättning (kakao alt vaniljpulver+kanel+muskot). Ca 3 dl kokande vatten. Mixa ihop med stavmixer.
skillnaden… det är ett sätt att göra en dryck utan mjölkprodukter eftersom det hindrar viktnedgången för många! Annars är det väl inte så stor skillnad, inte på näringsinnehållet åtminstone.
och de är inte råa eftersom de tillagas med det kokande vattnet!

Jag var nog lite otydlig i min fråga… Frågan mer precist var;
Vad är det för SKILLNAD (för kroppens sätt att reagera) med att dricka äggmjölk och äta tillagade ägg med smör. Alltså om kroppen får sig en större "skjuts" av de råa äggen eller om tillagade ägg är saksamma bara att dem kan man ju inte ha i kaffet
, eller vad säger ni; svart kaffe med stekta ägg i…
var jag så otydlig i mitt svar? Nu vet jag itne vad jag ska svara mer, nån annan?
#3 Jag tror inte det är nån skillnad på det sättet du menar. Anledningen till att folk gör äggmjölk är för att ersätta grädde i kaffe eller så.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

# 3; Okej nu e jag på banan igen
! Förstår nu att det endast är en typ av intag, ingen skillnad näringsmässigt!
# 2; ditt inlägg var inte publicerat när jag knåpade på mitt svar till # 1… Sorry, du var mer än tydlig! 
Det är bra att kunna variera sig, en del kan ju tröttna på att äta kokta ägg osv.. alla förslag är bra

Med att ersätta grädden med äggmjölk är att man kan dra ner på kolhydrat mängden om man dricker mycket kaffe/te om dagarna 
Näringsmässigt är det ingen skillnad.