Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1554 ggr
Kalle-B
0

SLV har makten i Linköping

Länk

I Linköping har Livsmedelsverket fått som dom villSkrikandes.

Men dom verkar inte direkt ha folkets stöd.

missaz
0

Skrämmande! De borde lyssna på folket… Dessutom står det ju klart att de flesta barn får i sig för lite fett!

LaSadie
0

rätta mig om jag har fel, men lätt och lagom är ju till bröd och mackor och är inte det ett "no no" för lchf'are?

parsley
0

De fettsnåla kostråden har ju varit aktuella de senaste 20 åren. Varför börjar skolorna byta bort fetmjölk och margarin NU?

#3 Lätt och lagom är no-no för en LCHF:are eftersom det finns bättre fetter att äta och bättre sätt att äta fettet än som pålägg på bröd.

LaSadie
0

#3 menar mer att bröd och mackor är no no för lchfarre

missaz
0

#4 Jo, men alla lättmargariner, som tex. lätt och lagom, borde vara ett big no-no för ALLA människor. Oavsett om man äter bröd eller ej.

LaSadie
0

hehe, känns lite motsägelsefullt att bli arg över att de serverar lättmargarin när det ändå är fel enligt er att äta bröd =)

mariech
0

Men man kan ha smör till annat än brödFlört

missaz
0

#6 Jag tror inte att en liten mängd bröd är särskilt skadligt för friska personer och barn. Däremot tror jag bestämt att margariner är farliga! Själv äter jag hellre en liten brödbit än margarin, även om jag pga vikt och hälsa avstår även från bröd.

LaSadie
0

hehehe :D Barnen på dagis jag jobbade på gillade att ha en klick smör inrullat i ost

mariech
0

Jag var på en resturang o trodde det var smör i en skål, tog det till maten men blä vad det smakade illa, var ju margarin… man har verkligen lärt smaklökarna vad som är rätt att äta. Känner smaker på ett helt annat sätt nu.

LaSadie
0

Oh well… För att glädja alla och låta de som äter maten bestämma själv vad dom vill äta så borde det finnas två sorter smör/margarin. Mest för att jag själv inte gillar att andra ska bestämma vad jag ska äta och hoppas andra tänker likadant

mariech
0

det är väl det man hoppas, sällan det finns alternativ för fler än margarinätare och kolhydratsätare, tyvärr.

LaSadie
0

Normen bestämmer

parsley
0

En fettskrämd kan välja att ta lite Bregott på halva brödet och att späda ut mjölken med vatten. En person som föredrar fetare mjölk och ett naturligare fett än Lätt och Lagom kan inte göra det valet om bara Lättmjölk och Lätt och Lagom serveras.

mariech
0

Nej det är ju så det är, bökigt ha en massa i fickorna när man ska ut och äta Flört Skämt åsido, det är gott att laga mat hemma när man börjat lära sig laga maten med riktiga råvaror, trodde aldrig att jag skulle göra så här faktiskt, aldrig tyckt det varit riktigt kul att laga mat förut.. Buffe ute går ju an, kan man ta mer av det man vet man kan äta. Det var ju stora skräcken när man gick på vv, buffeerna var rent livsfarliga då!! Så man äter bra gott nuGlad