Mitt te smakar bläääk...
Jag som många andra har ju den där söta smaken i munnen men tidigare har den inte påverkat maten på något sätt men nu så smakar mitt pepparmyna te från Friggs snusk.
Hur länge håller det här i sig? Går det någonsin över? Jag använde inte socker förut och absolut inte i kaffe elle ta och nu smakar det metallsött hela tiden 
Är det bara att härda ut tills kroppen vant sig med smaken eller kan man göra något åt det?
Jag har tyvärr inget direkt svar på din fråga men har du provat att blanda i lite grädde?

Smaklökarna förrändras på kosten….de verkar bli känsliga. Först nu har du uppfattat den riktiga smaken på ditt te och det smakar som jag alltid hävdat att te smakar - Urk!

#1 Näe kan inte förstöra grädden… nej skämt å sido jag tycker inte om mjölk/grädde och sånt i just te eftersom jag tycker att smaken försvinner.
#2 *skrattar gott* Ja men så är det nog, bäst att sätta igång perkulatorn direkt
*småfnissar fortfarande*
Prova redbush te (rooibos) med en skvätt grädde i, och kanske en liten klick kokosfett - mums!!
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Jag brukar ha Rooibos vanilj hemma eftersom det smakar som gräddkola men jag får köpa hem ny ranson nu eftersom jag sett att det är fler i familjen som gillar det.
Ska nog till affären idag för jag kan nog inte klara en vecka i fjällen utan Rooibos vanilj
men med grädde? Måste prova trots att det stider mot alla mina principer.

Jag brukar ha Rooibos vanilj hemma eftersom det smakar som gräddkola men jag får köpa hem ny ranson nu eftersom jag sett att det är fler i familjen som gillar det.
Ska nog till affären idag för jag kan nog inte klara en vecka i fjällen utan Rooibos vanilj
men med grädde? Måste prova trots att det stider mot alla mina principer.
Det är definitivt godare med rooibos än med vanligt te med grädde! Värt ett försök även om du normalt inte gillar grädde i teet…
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.