Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 7144 ggr
Skrutt
0

LCHF tacos

Kom på en jättegod taco rätt som jag tror borde vara LC? Sätt ugnen på 200 grader. Man tar naturell Philadelfia ost och blandar med cayenne peppar, spiskummin, vitlök, paparikakrydda, salt, chilipulver sedan brer man detta i botten på en ugnsfast form. Stek köttfärs med hackad gul lök och sammakryddor som i philadelfia osten. Lägg över köttfärsen på Philadelfifaosten och massa riven ost överst och in i ugnen tills osten smällt och fått färg. Servera med gräddfil,sallad och inlagda jalapenos(sånna utan socker). Blir supergott och kolhydrat ätare tycker att den här rätten är så god så dom undrar inte äns vart nachochipsen tagit vägen GladÄr det någon annan som har goda helgrecept att dela med sig av? Hur skulle man tex kunna ersätta tortilla brödet när man enchiladas?

Solange
0

Har inget bra tips på echilladas men hoppar in ändå. Vi åt tacos ikväll och istället för nachips la jag in kuber av ost på bakplåtspapper i ugnen på 150 grader i runt en kvart.

När det svalnat lite kunde man ta loss osten och ha lagom krunchiga ost-nachips att lägga köttfärs och guacamole o lite grönsaker på. Nackdelen(?) är att man blir gott mätt på några såna ostnachipsisar så det blev mkt köttfärs o röror över. Mina kolhydratätande familjemedlemmar tyckte dessutom att mina nachips var så goda att det blev massor m vanliga tacoskal över också.

Caena
0

gjorde faktiskt en blandning av fiberhusbrödet från… ja sök på fiberhusbröd (har inte länken framme tyvärr) och stekte i stekpannan.. prövade både med och utan smör.. utan blev nästan bäst.. 

tryckte ut brödet på aluminumfolie och sedan ned i pannan.. den började släppa när brödet torkat till lite och så var det bara att plocka bort och vända.. 
lite väl tjockt men det gick att vika in köttfärs och lite annat i den och äta.. 2 st och jag var mätt så det hette duga.. (det blev 2-3 bröd av en sats) 

lät jättegott med ostchipsen!!! saknar nachochips köttfärs chyennepeppar och ost över..

callerobertsson
0

Istället för tacoskal eller tortillas kan man wrappa köttfärsen i ett blad isbergssallad.  Både fräscht och gott!

Receptet vi brukar följa finns här.

Skrutt
0

#1 jag provade med cheddar ost och det vart jätte gott Glad. Tänkte bara fråga en grej, är det för högt kolhydratinnehåll i tomatpuree även om dte inte står att det finns socker i?

jezzi
0

Vitkålsblad är ett annat tips istället för tacoskal.=)