Ketos luktar fortfarande
Har kört LCHF i snart ett år och det har gett mig ett liv utan blodsockersvängningar vilket var målet.
Nyligen provade jag äggmjölk och efter en sån frukost stinker jag ketos. Annars inte mycket problem med andedräkten längre.
Beror lukten på att det är mindre kolhydrater än jag brukar äta?

Oj, vad jag skulle vara glad, om jag skulle "stinka"lite., men nä, här händer ingenting
har oxå funderat lite på det där med symptomen på ketos.. trodde att de skulle hänga i hela tiden man äter på det här viset. men det gör de ju inte, kände av det en del första veckan bara.. är det riktigt eller betyder det att jag på nått vis ätit fel ändå?
Min sambo har luktat väldigt, men blivit lite bättre nu har jag märkt.. men efter han varit o styrketränat luktar han riktigt starkt!!
#0 Jag får ibland ketosandedräkt när jag äter mer strikt än jag brukar, så det kanske beror på det för dig med.
#2 Att du inte har ketos-andedräkt längre beror inte på att du äter fel (om du äter som tidigare) utan på att kroppen har anpassat sig och använder bränslet bättre.
Hur lång tid tar det när man börjat äta lchf innan kroppen ställer om sig o man börjar "ketosa"?

# 3 Jag stinker också med under och efter träning har jag märkt.
# 4 Aha inte ensam alltså…
Det verkar ju faktiskt ganska rimligt. Kroppen klarar inte absolut balans vid snabba förändringar och eftersom det inte är farligt så löser den det genom att kasta överblivna ketoner…
# 5 I princip är man efter nattfastan i någon form av ketos varje morgon. Så det går fort att ställa om till ketoner. MEN kroppen behöver längre tid på sig för anpassning, Musklerna tar nog längst tid För min del tog det nästan ett halvår innan joggingturerna gick snabbare än förut och kändes lite bättre. Segt som hundan innan det. Sen fick jag flera årsbästa och en personbästatid på favvorundan.
Känner en smak / lukt av "tvål". är det Ketos??