Honung i te?
Ja, nu e frågvisa Malin tillbaka igen. Då jag inte vet hur den där MinMat fungerar så frågar jag någon som vet.
Saknar mitt te som jag alltid myser med på morgonen. Har provat dricka te utan socker och även provat en kopp te med grädde. Inget va vidare gott. Men honung? Det e ju visserligen socker, men kanske av den bättre sorten? Innan hade jag råsockerbitar.
socker är socker vare sig det är honung, sirap, råsocker, fruktsocker eller vanligt socker.
Köp stevia eller sukrin.

Men jag som ligger förkyld o alltid förr tog honung i te mot hosta, vad gör man. Nu har jag kört lite pepparmynts te istället som en vännina gjort, funkar väl rätt oki men man är ju rätt van att det ska vara just honung.
en enstaka gång som medicin kanske det kan anses OK men inte kanske var kväll!

Som biodlare har jag ju svårt att tala illa om honung (som på många sätt är ett fantastiskt livsmedel!) men vill du gå ned i vikt är det nog en dålig idé att äta det. Ta Stevia istället om du absolut behöver nått sött. Annars kan jag rekomendera hemgjort chaite som är en riktig hit! Vispa grädde tills det börjar skumma och häll sedan på starkt chaite! Underbart för gommen! :P

Tack för tipsen! Ska nog prova stevia, teet kräver nästan lite sött om man ska dricka det, annars e de så bittert.
Eller YogiTea:s "Sweet Chai" = min favvo! Inget socker behövs, ayurvediskt te, och såååå gott.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

#6 Var hittar ni dessa teer?
YogiTeer har IcaMaxi (nå'n annan vanlig livsmedelsaffär har jag inte hittat de i, men kanske finns det) - annars hittar du dem i hälsokostaffärerna.
Finns många sorter - härligt att prova sig fram bland dem!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

ok tack! 

Chaite både svart, grönt och rött finns i alla riktiga tebutiker. Kahls brukar tex ha det. Svart är godast tycker jag men de andra är säkert nyttigare pga mindre garvsyra. Riktigt starkt ska det va och mycket grädde! Mmmmmm…… :)

Jag har alltid drukit te och kaffe utan sötningsmedel det är en vanesak.. men man får givetvis fundera på vilka sorter som smakar gott utan socker.. en del sorter tycker jag kräver socker!!
Jag köper det lite dyrare kaffet med mer smak i stälet och så använder jag grönt te.. tro det är lipton "Green tea and lemon" eller makattas "green tea"!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Har även köpt god teer på indiska.Gott med krydiga smaker.

Fick ett te av min bror i julklapp.
Spicy chocolate tror jag det hette. Ska prova det ikväll. 
mm det låter gott, jag är sugen på nåt just nu, men har nyligen ätit middag, thaikyckling kokosmjölk lite grädde, kanske blev för lite fett, jobbigt det är att vara sugen….

Gud va gott det lät med thaikyckling! :)
Tycker det är svårt att veta hur mycket fett man får i sig varje dag och hur mycket man ska äta. Säges ju att man ska äta fett fett fett, men samtidigt ska man mäta och väga… Svårt att veta om man gör rätt. Jag brukar ha grädde i all sås jag gör nu för att få den krämigare plus att jag lägger i någon form av ost. Kanske blir för mycket utöver dagen?
Dt blev ingen grädde med hallon för mig, det blev paprikabitar med mögelost..gudagott, LHC vann hockeyn, blev jag glad där med!! Håller med dig om att det är svårt att veta om man får i sig fett ordentligt, men det är nog så att kroppen säger till, och då kan man äta lite fet ost så är det snart borta, suget..

Ja, det kanske är så. Jag äter det jag tror blir bra. Går jag inte ner får jag nog kika lika närmare på vad jag stoppar i mig.
Om jag har fattat det hela rätt kan du itne äta för mycket fett om du bara äter tillräckligt lite kolhydrater. Det går ut den naturlig vägen. Men man måst se till att man inte får för lite protein. Ja och FÖR lite fett.