sjömansbiff?
Igår köpte jag sjömansbiff (hade aldrig köpt det tidigare) Kryddade en massa, gjorde en fet gräddig sås och det var gott.
MEN, nu när jag skrev in på minmat så ser jag att sjömansbiff är över 9%kolhydrater.
Jag tog bara för givet att allt kött var nära noll. Nu känns det som jag förstört allt. Att blanda fett och kolhydrater blir man ju fet av. Står det fel på minmat?
Jag vill absolut inte äta livsmedel som innehåller mer än 5% kolhydrater. Tog dessutom flera köttskivor

Det är nog rätten "sjömansbiff dom syftar på, med kött, lök, potatis mm. Köttet kallas ofta sjömansbiff i affären just för att det är det det ofta andväds till.
Kött innehåller inte kolhydrater.
Sjömansbiff är en maträtt, inte en styckningsdetalj.
oj vilken tur, tyckte det var konstigt med så mycket kolisar i några köttskivor otillagade

Sjömansbiff-kött kommer oftast från styckningsdetaljen högrev eller ytterlår, dvs. kött med lite grövre trådar, behöver koka rätt länge för att inte bli segt.

Jag har också stött på det där problemet när jag skulle lägga in min sjömansbiff som styckningsdetalj (av nötrulle och inget annat!) och inte som maträtten med potatis och öl. Minns inte vad jag skrev in det som till slut, det blev nog innanlår eller nåt sånt.