Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 938 ggr
krithu
0

ägg

Har precis läst på Aftonbladets hemsida om kolhydratfattig kost, som jag själv äter numera och mår kanonbra på, och om ägg där någon läkare skriver att man knappt kan äta ett ägg om dagen. Jag äter tre ägg varje morgon och mår så bra på det. Vad är sant om ägg egentligen? Man blir lite orolig.

jobi55
0

ät dina ägg du…igår åt jag sex stycken tre till frukost och tre till lunch

Lieta
0

Ägg anses väl farligt pga att det innehåller en massa mättat fett och kolesterol om jag inte missminner mig? I vilket fall så är ju inte direkt det något som vi oroar oss för, så ät dina ägg du Skrattande Själv kan jag klämma i mig upp mot 7 per dag…

MimLan
0

Ät så många du vill.

Och sluta upp med att tro att "läkare" innebär något att lyssna på. Det rådet gäller för slaskpressen i stort också, såvida du inte vill vara orolig och känna dig otillräcklig livet igenom.

jejjja
0

Hej

Ägg är det bästa att bli mätt på länge. jag gör en omelett på 3-4 ägg om med bacon och jag mår kanon, skulle inte vilja byta till tråkiga mackor igen.Kan inte tänka mej att det är inte faligt att äta för mycket ägg.

usareso
0

Undersökningen att det är farligt att äta ägg är gammal. Nu finns det nya undersökningar som visat att man kan äta hur många ägg som helst utan att det är farligt för kolesterolet. Det har en läkare som jag har stor tilltro till sagt till mig.

Ägg har så mycket näring så det kan bli en kyckling.