Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 952 ggr
mariamia
0

Falukorv

Hejsan!

Vi äter ganska mycket faulkorv (olika fabrikat) i vår familj. Undrar nu som nyfrälst ur det ser ut på falu fronten. Ge upp falukorven eller finns det någon superbra variant??

/Mia

systerj
0

jag älskar också falukorv. dessvärre har jag förstått att det innehåller en massa mjöl och annan skit, så det är bara att lägga ner. :(

Margareta
0

http://www.scan.se/sortiment_visa.asp?prodId=6200&cat=1&ref=1

Falukorv innehåller 4% kolhydrater och är därmed rätt ok för de flesta.

Man får som vanligt testa sig fram och göra sina egna erfarenheter. Fungerar det så är det bra!!!

Själv är jag alltför känslig för att klara potatismjölet, men det är så olika vad man tål.

Numer pensionär i Nynäshamn

mariamia
0

ok, men hur märker man vad man kan /inte kan äta för att normalisera sin hälsa?

/Mia

Margareta
0

När man låter bli något under en viss period (2-3 veckor) mår man direkt mycket bättre.

Jag åt väldigt strikt LC-kost när 0% under 2-3 veckor och mådde jättebra. Sen la jag till EN SAK i taget och såg vad jag inte mådde bra på. Laktos går bra för mig, men definitivt inte stärkelse och fruktsocker.

http://www.kolhydratiker.se/dokument/kolhydrater.htm

En lista på vad olika livsmedel innehåller för typ av kolhydrater.
Man kan sortera genom att klicka på rubrikerna.

Numer pensionär i Nynäshamn

Fibblan
0

Jag har under hela min tid som LC ätit min älskade falukorv, det har inga negativa effekter på mej….men kan kanske visa annat på andra. Falukorv är så gott:) Jag äter Scan

anki1
0

Jag har undrat om falukorven är så bra, vi äter det ofta hos oss. isterband och stångkorv är det bra? frukostkorv?? någon korv som inte är ok????

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mervi
0

Isterband har ca 10-15 gram kolhydrater per 100 gr så det är nog inte helt bra, men det är som alltid var och ens eget val som gäller. Frukostkorv har ca 3,2-3,5 gram kolisar per 100 gram och bättre alternativ än isterband. Stångkorv ? Vad är det? har 8-10 gram kolisar per 100 gram.  Jag köper korv, typ wienergkorv på Lidl, ca 0,5-1 gram kolisar per 100 gram. Jättegod korv.