Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 5564 ggr
Autoimmun
0

Gäddhäng och rynkor! Hurra!!!

Jag har ätit LCHF i tre månader och mår mycket bra, förutom hjärtklappning ibland.

Vågen förändrar sig inte så mycket, men mina rynkor i ansiktet och på halsen blir djupare, och gäddhänget på armarna är tillbaka. Tänk, att jag faktiskt är glad för det!!

Jag tolkar det som att skinnet blir för stort, men finns det  någon som vet hur man får ett par storlekar mindre skinn?

Vi kan "mäta" kroppens förändring med våg, snöre, spegel, kläder……. någon som vet fler sätt? Det är naturligtvis inte viktigt att mäta sig, men ibland kan det  vara lite kul.

ginnan
0

Har en vännina som börjat med denna kost, inte för att gå ner i vikt utan att få bukt med sin IBSmage. Hon är salig för att alla problem med magen är som bortblåsta.Fuskar hon kommer ibsmagen tillbaka som ett brev på posten. Priset hon får betala pgr av att vikten rasat,är alla rynkor hon fått, men det köper jag, säger hon, hellre rynkor än dålig i magen. Ju äldre man är, desto svårare är det väl för huden att dra ihop sej kan man tänka.

Autoimmun
0

Du har säkert rätt. Huden blir mindre elastisk med åren.

Krahso
0

Rynkor i all ära - men vad gör man åt det däringa Gällivarehänget där fram… Snacka om enorm rynka…Flört

kaisakavat
0

Hudens elasticitet ändras med åldern, sånt är livet..

Men jag har tyckt mig märka att huden liksom "förnyas" fortare nu (är 43). Mitt senaste tvåkiloshopp neråt, visade ett gäng nya rynkor och skrynklor, men syns redan mindre.. Tror inte jag inbillar mig heller.. Cool

MariaTherese
0

Precis, först blir magen "degig" o slapp….. men sen stramar den upp dej något (som tur är) Skrattande  men som  "i fornstora" dar blir det nog inte Flört (är 36, det kan ju oxå vara en faktor)

Maia
0

Jag såg också mer ut som en liten persika när jag var fet än jag gör nu. Men det åfr man faktiskt ta. Det hör till åldern.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Krahso
0

Min dotter gillar mitt häng där fram… Hon gillar att stoppa upp fötterna och värma dom därFoten i munnen…  Och när hon sedan killar till litet med tårna och viskar: "Mamma - i den påsen låg jag"… ja då… vad säger man… Inget ont som inte har något gott med sig…

Jennix
0

#7   Åhhhh! :D

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jea59
0

Jag närmar mig de femtio  och vad jag märkte  efter sju veckor med LCHF att först så blev det lite slappt men jag har fått jättesnygga armar och dubbelhakan är på väg att försvinna, inga rynkor i ansiktet detta trodde inte jag att det skulle hända i min ålder då man får höra att ju äldre du blir desto slappare blir skinnet

Krahso
0

Jea 59: Hur lång tid tog det innan du såg resultat?

Jea59
0

Efter fem veckor började det att synas jag trodde ju inte detta att det skulle ändras efter en kost då jag har ätit en massa andra dieter utan något märkbart resultat. Kan också säga att mina "love hands" som jag har försökt genom kost o träning att få bort i tjugo års tid försvann efter tre veckor. Denna gång har jag inte blivit smal om armar o ben utan det har tagit på mittenpartiet och inte en rynka i ansiktet är slät o fin

Aniara4
0

På de flesta ställen tycker jag huden hänger med ok, men magen börjar bli rejält sladdrig, och jag börjar även få hängpåsar på insidan av låren. Men som sagt, hellre det!

Fast jag överväger att börja spara redan nu till en plastikoperation ifall det ser för jävligt ut om ett par år när jag förhoppningsvis har gått ner en 20-30 kilo. Man är ju inte 20 längre.

mizztlur
0

Tänk att man kan njuta av rynkor och häng..*heheh*..jag har precis kollat in mitt "nya" häng under hakan. Inte runt längre utan rynkigt…

Braille
0

Så härligt med en personlig uppfattning av vad som är vackert! Någon som har sett Ally McBeal? En av karaktärerna där har svärmeri för häng under hakan och dejtar äldre kvinnor enbart pga detta ;)

UBCL
0

Jag är 63 år och passerar snart -30 kg Glad

Skrynklor och diverse häng tycks faktiskt tendera att bli allt mindre, trots att jag gröper ur mina fettdepåer. Armar och ben ser nästan lite "deffade" ut.

Jag hoppas och tror att när jag efter ca 8 kg ytterligare ner planar ut på idealvikt Oskyldig kommer så småningom huden "hinna ifatt"!

Saintpaulian
0

Borde det inte bli snyggare om man samtidigt tränar så man fyller ut hängpåsarna med muskler?Tungan ute
Så tänker jag i varjefall. Jag har alltid haft tjocka överarmar, och hänget är ju INTE snyggt haha Men jag tränar styrka och får jag mer muskler så blir det ju stramare av det.

Är för övrigt 42 år.

kaisakavat
0

Detta kära ämne.. Man blir lite kluven - hänget är kärt på sätt och vis, men ändå..

Själv har jag upptäckt att huden i ansiktet ser hyfsat bra ut så länge jag håller huvet/hakan stolt uppe. När jag sänker hakan mot bröstet - som idag hos frissan när hon skulle klippa min nacke - då får jag lite häng på kinderna.. Rynkar på näsan

Så om jag ser högfärdig ut i helgen (LCHF-konf i Stockholm) så vet ni varför… Flört

UBCL
0

#17 Kaisakavat, tom de som lever på sitt utseende vill helst synas från sin bästa sida, iaf när dom ska vara med på bild.

Så för min del är det "in med magen, ut med bröstet och räta på ryggen" som gäller Flört

Nu är det bara två dagar kvar . . .