Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1016 ggr
Jea59
0

Vulkanutbrottet

Efter att vikten skenade i väg med denna kost fast jag inte behövde gå upp i vikt, så blev jag stressad och tänkte att nu slutar jag med denna kost.

Det jag inte tänkte på var hur pigg jag hade blivit för det hade blivit en del av min vardag, så jag började äta normalt.

Åt någon frukt, ökade lite på grönsakerna, åt varma mackor med ost, åt nån gång pommes, åt lite mera bröd m.m

Det gick 14 dagar igår kom allt med kraft som ett vulkanutbrott.

Eksemet bara blomma ut, jag kunde inte gå ifrån toan på hela dagen igår pga av min diagnoserade IBS-mage, sömnlös natt, fast jag har haft en fruktansvärd trötthet.

Detta hade jag glömt bort, hur jag mådde innan kosten, detta var min vardag förut.

Jag är inte så säker heller vad som sker i långsiktigt av att äta denna kost, men just nu har den gett mig hälsofördelar så jag fortsätter igen.

Idag startar jag om igen, vill inte må så där hemskt igen.

Maia
0

Å, Jea59! Vad jobbigt för dig! Hoppas det går över snart och att du inte får några omställningsbesvär.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

MillisB
0

Hej Jea59!

Ibland behöver man en väckare för att få en att förstå hur illa man mådde innan man hittade till den här kosten. Hoppas att du snart kommer tillbaka till god hälsa efter din två-veckors "kolhydratfest"!

Lycka till!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Jea59
0

Jag tror nog inte att jag får några omställningsbesvär, men det tar nog en liten tid för mina åkommor att lägga sig igen.

Ja det behöver man verkligen, jag hade helt glömt bort det för jag mådde så bra. Inga mer "kolhydratfester"

Jea59
0

ingen annan som råkat ut för detta som slutat och fått tillbaka sina besvär

Maia
0

#4 Jo du, det finns många återvändare som vittnar om det. Hoppas att några av dem vill skriva här!

[tillbakalutat]

dufva
0

Jodå, nästan alla här som hållit på ett tag…Skrattande

Men nu vet jag vad som gäller och vill för allt smör i Småland inte må som jag gjorde som normalkostare…

Visst är det kul om man tappar i vikt men hälsan är ändå viktigast.

Man tänker inte mycket på den så länge man har den men om man förlorar den tänker man knappast på nånting annatGlad

Jea59
0

Ja nur har det gått några dagar sen vulkanutbrottet.

Det som har hänt är att jag ser ut som en prickig korv i hyn det är väl efterdyningar.

Magen håller på att sakta återhämta sig.

Från kosten tog jag bort alla kolhydrater och äter bara kött o ägg, ibland så gör jag några pannbiffar med grädde i.

Vikten ja den har rasat -3kg!? va de nu berodde på kanske vattenmängd som kroppen samla på sig.

Nu ska jag se vad som händer en vecka till, eftersom jag ska utesluta kolhydrater och bara fortsätta att äta som jag gör.

Maia
0

Vad skönt att vulkanutbrottet lugnat sig. Kör hårt med kött, fett och ägg så lägger sig säkert det sista också. Smart att hålla dig från mjölkprodukterna också. Go girl!

[tillbakalutat]