Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1114 ggr
savonit
0

Lchf en vecka avklarad

Nu har jag och sambon min, avklarat en vecka lchf, och tränat nästan varje dag, antingen tar vi en promenad på 30 min, kör pilates i 20 min, eller tränar på gym.

Känns bra, orken finns ännu.

Har dock hafft sömn svårigheter, men det kan bero på att vi flyttat hem igen efter jul.

hoppas på att kunna minska 10-15 kg,

har dock ingen våg.

Ja kände bara för att skriva av mig.

nobban7
0

Grattis! Första veckan på resten av ditt liv?

savonit
0

Det känns ju bra i alla fall, och vi slipper gå hungriga, minns förut när man var hungrig varannan timma, och ät godis 2+ dagar i veckan minst. Nu har det gått en vecka och har inte ätit något godis alls, har man varit sugen på något framför tvn har det blivit en ost bit. Och inte heller i affären har man suktat märkvärdigt över godis disken. Så det känns ju onekligen skönt. Känns dock som att mycket pengar går åt till grädde och smör, har gjort av med minst 3l grädde. Men jag vet inte det jämnar kanske ut sig. Någon som har tipps på hur man kan göra feta såser utan grädde?

Gräddfil

Craim frech

Fil

Turkiskyogurt

Innehåller ju alla ganske lite fett

Utom Craim frech då kanske som kan hålla 35% eller något kanske.

[Pennylane1]
0

någon tråd förut idag hade recept på bearnaise och hollandaise  det är ju såser utan grädde! Prova att söka på det!

Margareta
0

MAssor av smör är det i hemlagad Bearnaisesås och det var vansinnigt gott, jag gjorde i går och det var lättare än jag trodde.

Numer pensionär i Nynäshamn

nobban7
0

Ibland använder jag Philadelphiaost för att få bättre konsistens.

savonit
0

Veckan fortsätter bra. har idag cycklat 1 mil och lyft lite vikter.

Vi Var dock på ullared och handlade igår, och då drack sambon en fanta orginal i ren glömska, hon undrar hur detta kan påverka den gångna veckans diet?

Eftersom vi inte har någon våg vet vi inte hur det går för oss, men vi känner oss nöjda hitils i all fall.

Någon som vet någon bra nogran våg?

Funderar även på hur Muskel, vatten, fetthalts våg funkar?

Är dom värda sitt pris?

Toppentjej
0

Jag har inget tips om våg, men använd måttband under tiden när inget annat finns tillgängligt om du ändå vill hålla koll. Vi har bara måttband hemma och efter 10 dagar på LCHF har jag redan tappat runt 7 cm i midjan. Skrattande

savonit
0

Anledningen till att jag inte tycker om måttband är att jag tror inte att man mäter på samma ställe alla gånger och spänner sig och har sig så det blir konstiga resultat?

Känns i alla fall som att det kanske skulle bli så för mig.

Zepp
0

Iallafall märker det på byxor o andra kläder, varesig du vill eller ej!!

Har du gått ner en storlek eller mer så har du nog kommit rätt..?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

savonit
0

Hehe använder skärp så det märks inte så tydligt.

Men jag känner mig ninder i överkroppen, inte så att tröjor eller så blivit större, men när jag tittar i spegeln tycker jag att jag ser mindre ut.

Kanske bara känns så, men det käns ju skönt i alla fall.

Kottenliv
0

Har också hållit på i en vecka men måttbandet säger bara 1-2 cm.

Trist eftersom man ju vill ha resultat snabbt :(

Zepp
0

I princip tappar du bara vatten de första veckorna.. detta är ingen quickfix.. det tar ett tag innan kroppen är konverterad till att i huvudsak använda fett som bränsle!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kottenliv
0

Jag vet, men jag har minskat med Atkins en gång förut men då gick det ganska fort i början…

Tyvärr har jag snafsat i mig en massa hela hösten och nu får jag betala för detta. Men men, nu ska jag ut med stavarna, rätt in i dimman eftersom skåne liknar filmjölk idag. Tar med mig kameran och lägger nog ut en bild på eländet…dimman alltså inte mig;O)

savonit
0

För mig kan det gärna gå långsamt, 0.5 . 1 kg i veckan i snitt.

2 - 4 kg i månaden.

Eller ännu långsammare, bara det går neråt stabilt, och jag slipper känna sug efter något hela tiden.

Vilket jag slipper nu.

vill dock helst tills innan sommaren ha lyckats gå ner så pass mycket att det är synligt.

Eller även stå helt stilla och omvandlat väldigt mycket till muskler.

Tack

[Pennylane1]
0

i går vägde jag mig för första gången sen i oktober. Hade inte gått ner ett gram, möjligen upp lite. Precis som jag anade… Mina 25 kilos övervikt får väl sitta att tag till…

savonit
0

Kommer i morgon gå in på vecka 3 dvs 2 avklarade veckor. Har fortfarande ingen våg så kommer börja köra med måttband i morgon.

1 gång i veckan.

Men när man läser inlägget övan blir man lite fundersam.

senada
0

Det är jättebra om du börjar med måttbandet. JAg har börjat med LCHF för 5 veckor sedan , av dem fuskat en vecka men ändå gått ner en storlek, c:a 5 cm blir det per mått. Det känns jättebra. Jag har ju i och för sig ett mål i mått inte i kg fastän det kan vara knepigt att alltid mäta på samma ställe t ex på midjan och stussen. Lyckat till i fortsättningen och försök att börja använda måttband.