Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2756 ggr
guja
0

Rådlös

Hej på er alla!

Jag hoppas att jag har hamnat på rätt tråd på den här sidan. Jag har håll LC-kost i cirka 15 dagar nu. Vi är några på arbetet som stödjer och tipsar varandra.

Jag fick lite funderingar när jag frågade hur de mår? Alla mår toppen, men jag mår inte särskilt bra alls. Eftersom jag har en del olika diagnoser kanske inte den LC är något för mig. En del av de diagnoser jag har är kronisk ledvärk som är betydligt sämre, huvudvärk och är inte med i hjärnan. Magontoch illamående, trots att jag har minskat ned intaget av föda. Trött och sover direkt efter arbetet.

Vidare har jag benskörhet, orolig/känslig tarm,astma,trombocytdysfunktion,allergi.Jag tar medcin för olika av mina diagnoser.

Jag vill inte och kommer inte att sluta för jag tror och hoppas att det har att göra med att jag är nybörjare. Jag äter mest protein,fett och äter mycket begränsat med kolhydrater(grädde,grönsaker ovan mark),ost,kött,fisk,CF).

Snälla kan någon bidra med lite hopp?

//Guja

MimLan
0

Det är inget ovanligt med övergångsbesvär. Har man en del av det du räknar upp i bagaget kan det till och med bli sämre en kortare tid, främst när det gäller värk. Men det är övergående.

Och du har mycket som har allt att vinna på att köra stenhårt med LCHF. Se tiden an.

magma
0

Det är som Mimlan skriver vanligt med övergångsbesvär. Kanske dina arbetskamrater inte är lika strikta som du, och får mildare känningar?Flört Å andra sidan kommer du göra omställningen snabbare:)

Se bara till så att du inte får i dig för lite energi, med tanke på det du skrev om minskade portioner, och drick mycket vätska. Hör gärna av dig igen och tala om hur det fortlöper!

marie123
0