Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2994 ggr
babybel
0

Babybels tråd

Kände att jag ville säga hej på ett mer "officiellt" sätt. Jag har smugit runt här på forumet i flera veckor nu, men det är dags att hoppa in i diskussionerna litegrand! Är en 40-årig värmlandstös som numera bor i England sedan 6 år tillbaka. Sambo med engelsk pojkvän, en smått galen katt och då och då också styvsonen. Jobbar som regionschef för en kedja av smyckebutiker.

Vi började med LCHF den 20 november, efter att jag läst att många som lider av migrän had fått minskade eller obefintliga problem. Eftersom sambon får migränattacker då och då, och vi dessutom båda behöver gå ner i vikt, tänkte vi att det kunde vara värt ett försök…

Har läst AD´s blogg ett tag, men som en klassisk "fettskrämd" var jag väldigt skeptisk till det hela. Jag har tidigare (90-talet) bantat med fettsnål mat, och gick ner ganska mycket (24 kilo). Men huvva, vad tråkigt det är…

Nu är vi två veckor in i LCHF. Håller oss till under 20 gram kolhydrater per dag. Vi har båda gått ner 3 kilo var, matkontot har krympt, magen är lugn och fin och det börjar redan synas runt midjan! Vi blir inte sugna på godis eller pasta, ris osv, och äter gott och håller oss mätta länge. Mina knän, som brukar göra ont och knirka i trappor, är bättre - och det är inte lika svårt att komma igång på morgonen. Topppen! Sambon fick ledvärk första dagarna, men det gick över efter nån vecka.