Guacamole?
Undrar om någon vet hur det är med Santa Marias guacamolemix? Är den ok att äta som lchf:are eller är det ajabaja?? 
Skall jag vara helt ärlig så tänker jag avfärda mixen utan att ens titta på vad den innehåller. Fejkmat innehåller alltid skräp.
Det är enkelt för dig att gå in på tillverkarens hemsida och kolla upp vad den innehåller.
Det är inte ens något krångligt att fixa guacamole. Avocado, kryddor, gräddfil el CF, tabasco, citron är bara ett förslag. Lär dig vad dina smaklökar gillar, det finns massor med recept att utgå ifrån.
Om det är en burk , vilket kommer upp när man googlar på santa maria guacamolemix? så står det att den har 71% kolisar, låter ju inte så bra…

Det är en påse jag hade hemma i skafferiet. Bara kryddblandning.
Jag undrade bara om någon visste nåt, inte få en läxa. Är medveten om att göra det själv är bättre och goare.
det är lite konstigt , kanske det är den påsmixen ändå de redovisar för som rubrik står guacamolemix, 20 gram och på burken på bilden står det guacamoledip, och den borde ju innehålla mer än 20 gram kan man tycka?

#4 Ja, det borde de ju vara då. Tack så mycket, då ska jag inte äta den. 
VArför inte laga Guacamole som i Mexiko? Det är hur enkelt som helt och innehåller inga konstigheter.
Mosa avokado med en gaffel. Blanda i valfria mängder finhackad koriander, silverlök, färsk chilipeppar (t ex jalapeño), salt och lite pressad lime.
En äkta guacamole innehåller inget mer! Fast det finns en variant med finhackad tomat också.

men nu var det ju så att Malin frågade därför att hon redan hade en kryddmix… hon fixar säkert att göra guacamole utan, men det var som hon påpekade inte det hon ville veta.
Hej!
Här kommer ett fantastiskt gott recept på guacamole 
1 avokado
1 krossad vitlöksklyfta
1 msk créme fraiche
lite pressad citron
salt (och ev. lite chilipeppar)
Mosa avokadon med en gaffel och rör ner övriga ingredienser.
Pennylane1: Jag ville bara tipsa om hur man gör i Mexiko. Inget annat. Jag är mycket skeptisk mot färdiga kryddmix! Tycker de är oftast onödiga
.
Eftersom jag är själv mexikanare försöker jag dela med mig av äkta recept.
Hej
Jag har inte kollat kryddmixen på guacamole, men när jag kollade frårdigblandat tacomixkrydda, Innehåll den mest druvsocker och modifietrad stärkelse, själva kryddorna var minimalt.

Har upptäckt att nästan alla kryddmixer o dippmixer o ovanliga kryddblandningar innehåller socker o en massa annat jox.
Som tex citronpeppar innehåller socker…………………
Så här handlas numera med förstoringsglas