Mina knän funkar :)
Efter mååånga år med trassliga knän (värk, lösa broskbitar bortopererade och allmänt knak och gnissel) har jag efter mindre än en vecka (jag märkte förbättring redan efter 3 dagar!!!) kunnat skippa knästöden vid träning. Det känns inte längre som allt sitter löst däri och "skaver"/värker vilket verkligen höjer livskvalitén i vardagen. Denna kost har "smort gångjärnen" och detta är för mig helt fantastiskt. Jag har inte ändrat någonting annat i min livsföring och relaterar den påtagliga förändringen direkt till LCHF-kosten. Glad! :)
Jag tipsar om att brist på mineralen zink (10mg RDI) begränsar ledernas smörjmedel och får de att knaka och slitas ut. Det finns ingen läkare som känner till det, men dålig smörjning av leder verkar vara kopplat till det välkända bristsymptomet dålig sårläkning vid zinkbrist. Äldre människor kan få sämre upptagning av mineraler i maten och behöva zinktillskott högre än RDI.
Många har rapporterat att omega3 har hjälpt vid ledproblem.
#0 Grattis till en så fin hälsovinst!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Härligt att slippa värken! Förstår verkligen att du är glad 

Visst är det härligt med hälsovinster! 
GRATTIS!! Vad härligt…
Jag känner verkligen igen mig i din berättelse. Har sedan 12-årsåldern lidit av Chondromalacia Patella, så kallad "runner´s knee" vilket gör att brosket i knäna är uppfransat/uppmjukat. Har alltid gjort ont att springa på hårda underlag, gå i trappor etc. På morgonen knarrade dom alltid vilt innan jag kom igång!
Efter en vecka eller så på LCHF-kosten märkte jag plötsligt att jag kunde studsa (hmm nåja) upp ur sängen på morgonen istället för att hasa mig fram, och att gå i trappor var inte längre smärtsamt. Problemen är inte borta, men dom har definitivt försvagats betydligt!
Det är underbart… 
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
Babybel - Jättefint att även du upplevt mindre smärta!
Chondromalacia patella är en diagnos även jag fått, mina besvär började också i 10-årsåldern. Ju äldre jag blev, desto mer fettfattigt och kolhydratrikt levde jag och desto sämre har mina knän blivit. Fram till nu.
Önskar dig fortsatt lycka till! 
Vilken härlig hälsovinst, grattis!
Hörni, det är är ju alldeles fantastiskt! Är det här en sån sjukdom där läkarna beklagande brukar säga "vi kan inte göra mer" när de gjort det lilla de kan?
En sak till: Dr Annika har en länk om hälsovinster på sin blogg. Gå in och skriv där, vetja!