mat-tider
Hej
Har för en vecka sen börjat (pånytt) med Skaldemans diet, och det går bra hittills, -2,4 kg….
Man skall äta när man blir hungrig - och intressant är det ju att man kan vara 4-6 tim utan mat före hungern kommer…
Min fråga:
Detta med långa intervaller innan hungern infinner sig är inte så lätt att hålla, dels vet man inte exakt när man blir hungrig nästa gång och dels kanske man har arbete just då och kan inte rusa på mat…
Jag är privatföretagare och kan lite bestämma själv mina tider, men inte hela tiden. Jag är beroende av mina kunders tider också.
Så: hur löser ni andra detta problem? Eller är det inte något problem för andra?
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.
Jag säger först grattis att det går bra!
Detta med hunger o tider är jätte svårt för mig som har små barn gäller det att hålla deras tider o typ äta var annan gång för dom äter jämta känns det som …
Detta med hur länge man kan gå utan mat är klart beroende på hur man åt sist o hur fett, jag kan gå 4-5 timmar utan mat men det gäller att veta vad man ska stoppa i sig när det väl gäller för hungern gör ju sig till känna …
jag tror att om man äter frukost vid 7-9 så kan man lätta äta lunch vid 1-3 o middag på kvällen vid 18-20. det gäller bara att inte vänta så man ska behöva småäta eller då äta nått bra som ost eller äggmjölk.
jag försöker hålla tider så det är smidigt för mig men det är inte alltid lätt kommer man fel är det svårt att hålla tyvärr
Klar det kan vara ett problem men jag väljer att inte se det så. Har jag möjlighet att bara gå på känsla så gör jag det. Har jag möte eller jobb där jag inte bestämmer själv så får jag räkna ut ungeffär hur mycket jag ska äta för att vara hungrig då jag har rast nästa gång. Det händer att jag får jättelångt mellan mina måltider ibland men jag mår aldrig dåligt numera som jag gjorde förut då kroppen gick på socker.
När jag läser era svar kom jag på en lösning - jag bör ha 2-4 kokta ägg i kylskåpet här på jobbet; och blir det så att hungern kommer på när jag inte kan gå o äta; slänger jag i mig lämplig mängd ägg och så klarar jag mig tills det är rätt läge för mat igen!
Det måste ju vara nån mat som kan ligga o vänta utan att fara illa i första taget. och ägg är utmärkt på många sätt; jag äter annars också minst 2 ägg per dag…
Tack för synpunkterna!
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.

Jag har en termos med äggmjölk på skrivbordet och tar lite vid behov…

Jag äter 2-3 kg kött/fisk/ägg/mejeri om dagen + ovanjordgrönsaker. 6 ägg till frukostomeletten. Blir aldrig hungrig!
Kan vara utan mat en vecka utan problem bara jag får vatten och kaffe. Ja, jag har testat ett par gånger. Fastar även när jag reser så jag slipper bekymra mig om matsäck. Viktigast att ha tillgång till mat efter träning!
Har aldrig bantat men 1/3 av mig har försvunnit. Köpte nya jeans häromdagen. Det blev W34 tum istället för W40 och S i t-shirt istället för 4XL.