Ingredienskort
Häromdan stod jag (som vanligt) i livsmedelsbutiken och försökte komma ihåg ett recept. Jag visste vad jag hade hemma i skåpen, men jag kunde för mitt liv inte komma ihåg alla ingredienserna i receptet, alltså vad som behövde köpas till. Gaaah!
När jag kom hem gjorde jag i ordning några ingredienskort för mina favoriträtter. Jag hade några gamla registerkort liggande av någorlunda styvt papper, dem klippte jag itu så att de blev ca 5x8 cm. Jag slog också hål i ett hörn.
Nu har jag en liten bunt kort i plånboken, hophållna av ett tunt snöre. På varje kort står ingredienserna till en av mina favvorätter. Aldrig mer (nåja) kommer jag att bryta ihop i affären!
Klokt
Numer pensionär i Nynäshamn

Så smart LatMask! Lite avis att jag inte kom på det först….
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Bra idé!
det var verkligen en jättebra ide, särkskillt för oss med teflonminne.. *ler*
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Det skulle jag också behöva
. Det är alltid något jag glömmer.
Smart! Dessutom vore det ju toppen, när man går där i affären och inte vet vad man ska laga, och få lite tips :)
www.machmo.se
Tack alla! 
Jag kan tipsa om mitt tunna snöre. Det är helt enkelt sånt där platt "julpappers-snöre" som finns i diverse olika färger. Det är superstarkt! Jag har i flera år använt det till att binda fast talgbollar med! Skator brukar tydligen vara fena på att slita av vanliga snören, men på detta går de bet. Det piggar upp bland buskagen också! 
Puttar upp det här gamla tipset.

Vilken bra ide!
Igår stod jag där i affären igen och försökte förtvivlat komma på vad det nya smaskiga kycklingreceptet innehöll…
En liten påminnelse om att skriva upp nya recept oxå!

Äh, jag glömmer alltid någon ingrediens - det är så nya recept skapas, man tager vad man haver
Kul att höra att det funkar så för dej, Nobban! Men när jag "tar vad jag har" brukar ingen vilja äta det…
inte ens jag själv!

Nej då är det ju värre. Problemet med min metod är att om jag får till nåt riktigt gott så kommer jag inte ihåg vad jag tippat i om jag inte skriver upp det samtidigt som jag lagar maten. 
#12 Hahaha, i dom fallen brukar vi bara lite desillusionerat säga "ja, ja, det blir bajs av det här också…" och äta upp eländet, vi vet ju i alla fall vad det innehåller och att dte inte borde vara giftigt…

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

Smart idé! Bara en liten undran…hur stor plånbok har du?? =)
Själv skriver jag det på inköpslistan när jag ska handla. Och glömmer lappen på köksbordet….
Teflon är klibbigt! ;)