Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 5895 ggr
dufva
0

På tv om kost strax!

Tv4 söndagsmorgon

Vilken kost är bäst.

GI ISO ATKiNS..

Blir det måhända reklam för Pauluns nya diet?Obestämd

lunah
0

10.47 börjar det, om de nu håller tiden!

maxiq
0

Tack för tipset! Jag bjuder tillbaka med ett tips på ett program om Monsanto som går i repris kl. 15.55 i SVT2 idag.

"Det multinationella storföretaget Monsanto är världsledande på genmanipulerad mat. Med hjälp av Monsantos patenterade grödor ska hungern utrotas och miljön räddas. Men kan man lita på ett företag som har skapat några av historiens giftigaste produkter som PCB och Agent Orange? Som konsekvent undanhållit fakta, vilselett allmänheten och tystat kritiker? Monsantos mörka historia fläckar bilden av ett företag som i tysthet håller på att ta patent på en stor del av jordens grödor. Journalisten Marie-Monigue Robin öppnar dörren till Monsantos växande värld"

[ngupa]
0

Löjliga minuter, dra dit två människor för detta????

Sedan ljuger dom också för tomater innehåller ju kh….

YlvaPåÅland
0

De skulle prata mer efter nyheterna väl? Eller missförstod jag?

maxiq
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag reagerade också på tomaterna… :-/

YlvaPåÅland
0

Går det att skriva in på tv4.se och kommentera?! Tungan ute

maxiq
0

11.07 skulle de fortsätta. De utlovade t.o.m. att berätta vilken som är bäst. Undrar vilken det kan bli med två nutritionister i studion?

Obestämd

jobi55
0

Tyckte mest i den inledande öppningen att de pratade om att en blandning av alla dieter  de tog fram var det bästa och nutritionisten pratade om att äta mycket grönsaker var bra och viktigt….

Men hon från tidningen Må bra menade att man fårprova sig fram för det som är bra för en kanske inte funkar på nån annan

maxiq
0

Här kan man skriva kommentarer.

[ngupa]
0

jag ahr precis plitat ner en komment om det + mailat tv  4 jag gillar inte när man ljuger och är så oinformerad som journalist…

maxiq
0

"En blandning av alla dieter" Vad blir det? Lite-av-varje-dieten som har rått i trettio år nu? Kostcirkeln/tallriksmodellen alltså…

maxiq
0

En intressant kommentar på chatten från "Caroline på Viktklubben":

"Att säga att du ökar allt i vikt igen när du slutar med pulversoppa, är att vara naiv och inte tro på människans förmåga att förändras"

Jodå, människan kan förändras men det tar några hundra tusen år…

Aniara4
0

Nu är det ju bara fria spekulationer!

Zepp
0

Var hade dom gömt fettet??

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

jejjja
0

Det var det sämsta jag set. Det verkar inte vet ett skit hur man ska äta. Det är tur att vi lchf:are vet bättre. HEJ HEJ HEJ Guld i mun

Morfen
0

Vilken löjlig intervju.. I slutändan handlade det om vilken tallrik som såg trevligast ut.. *suck*

Mervi
0

Det fanns nog inget fett?Flört Det är ju farligt.

maxiq
0

Fettet låg nog under biffen. ;-)

Snacket kom som vanligt in på "Energi in-ut" och att man därför kan äta vadsomhelst. Bra att de dissade lågfettsmetoder iaf.

cyklarn
0

Äntligen får svenska folket klarhet. nu behöver dom inte fundera längre. Nej skämtåsido. Det var det löjligaste jag sett på länge.

Lena123
0

de sa att jag inte kan träna på den här maten….vilken tur att jag fick reda på det,jag som gått och tränat cirkelgym,skivstångspass och spinning precis som vanligt 3-5 gånger i veckan i min okunskap Förvånad

http://www.winthers-skafferi.se/

Aniara4
0

Nu orkar jag inte skriva fler inlägg! Tyst

[ngupa]
0

jag bombarderar också, några tas bort och jag kommer anmäla programmet för ljugande och missvisning.

bustas
0

Goa Vänner!

Låt oss lägga vår energi i skogen i stället och väl där kan ni tänka på det "gammel sagda", som man ropar får man svar!

Aniara4
0

#22 Jag tror det ger ett bättre intryck på eventuella läsare om vi håller oss till fakta och motargument istället för bara ilska.

maxiq
0

Ett TV-tips som kanske är mer matnyttigt är tipsen vi fick från TV4 nyss:

"Simpsons: Homer försöker gå ner i vikt"

TV6 kl. 13.30

Flört

[ngupa]
0

#24 Skrattande Tack för det tipset!

Viktor-88
0

Men neeeej.

Jag var och pumpade i gymmet. Då missade man väl detta :(
Eller finns det någon podcast som kan streama nu i efterhand?

Zepp
0

Tur dom inte hade med något fett på någon av tallrikarna dom visade upp.. någon kunde ju ha fått en fettfläck o dött på kuppen..Skrikandes

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

LatMask
0

Tjejen tll höger klagade på att det är så högt proteininnehåll i "noll kolhydrater" ! Noll koll! Men också farligt om folk ser och tror på vad hon säger…

maxiq
0

Hittar inget klipp men här kommer bilder på de andra tallrikarna:

Börjar med lågkolhydrat…

maxiq
0

…följt av lågfett…

maxiq
0

…och slutligen deras favorit Tallriksmodellen.

(pulversoppan iddes jag inte ens ta en bild på)

MillisB
0

Vad är det för konstigt som ligger kring köttet på lågkolhydrattallriken? Ser ut som gryn, men det kan det väl inte vara? Förvånad

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

LatMask
0

Var tydligen quinoa…

MillisB
0

Åh! Så det är blivit lågkolhydrat alltså Flört Det hade jag ingen aaaaaning om… 

Såg inte programmet, så därför undrade jag…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

YlvaPåÅland
0

Såg ni Mari's min när hon andra klankade på VV att man får i sig massa socker och andra tillsatser om man bara jagar light-produkter? *fniss*

Men ärligt, tallriken med lite fett och tallriksmodellen var ju identiska i sammansättningen?? Sallad eller paprika var väl enda skillnaden? Och jag höll på att trilla baklänges när de sa att det är farligt att äta "så mycket proteiner" som vi gör!?! Gör vi?! Och vi kan som sagt inte träna med den här kosten heller.. Jag som konstaterat att jag blivit mer uthållig och inte blir vrålhungrig efter träning?? Måste ha kännt fel jag då ObestämdFlört

solhau
0

Tänkte ni på en sak ändå. Vi visste ju alla på förhand vilken mat dessa människor skulle förorda. Men för 1 eller 2 år sedan skulle båda ha sagt att endast tallriksmodellen eller Vikväktarna dög att äta. Men nu hade de i alla fall tagit steget till tallriken med lite kolhydrater om än motviligt. Det känns som om Annika med flera ändå lyckats komma en bit på väg. Rom byggdes ju inte på en dag.

Mollalena
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänkte som du solhau. Sågningen av VV och lågfettbantning var total, om än helt oseriöst framförd, mitt i all enfaldig nonsens. Jag tyckte mig känna att båda damerna var lätt besvärade av något. Kanske Tildes kompletta uppvisning av såväl ointresse, som okunskap om vad sanningssökande kan innebära i form av viss grad av påläsning.  Eller som jag tror, att de är väl medvetna om hur många som idag sitter ute i stugorna och vet - bortom allt rimligt tvivel - att de gamla tallriksteorierna är fotade i lögn och luft och att vi, den så kallade motståndarsidan har såväl vetenskapen som framtiden på vår sida.

Jag satt och bloggade för brinnkära livet, om programmet medan det pågick och insåg först efteråt att det ju var i programmets direktchatt man skulle sitta och knattra.

Härligt, härligt att så många andra var proffsigare på att hitta till chatten.

Dendär nutritionisten känns som en nykläckt mediawannabe-typ, som vill hoppa på det gamla lögntåget på allvar i elfte timmen. (Googla på Inyang Eyoma Bergenstråle så får ni se lite mera.)

Tesa-Li
0

Såg också inslaget och blev helt galen… Varför sätter sig folk och uttalar sig i tv om sånt de helt uppenbart inte vet något om???

#20, #36 Nä, absolut sant att man inte kan träna på vår kost, jag orkar själv bara vara ute 2-3 timmar om dagen nu och promenera…FlörtSkrattande

Kalle-B
0

Typiskt - När man är insatt i ett ämne som avhandlas på TV så reagerar man på att det är fullt med felaktigheter, nästan fler fel än rätt faktiskt…Skrikandes

Jag tror att det finns ett par tusen personer här på Kif som har större kolla på dom olika "dieterna" än vad dom medverkande i programmet hade.

Men hur är det då med alla andra ämnen som rapporteras om i massmedia? Är det lika fullproppat med fel?Förvånad

Faktum är att jag tror att det är så illa. Det handlar hela tiden om att sälja underhållning…  Och fort ska det gå..

Pasi
0

#40 Håller helt med….sälja underhållning eller trycka på oss propaganda. Tror knappast på det som skrivs eller sägs numera.Obestämd

[ngupa]
0

Jag har nu fått en personlig respons från Tilde på min mail eftersom jag reagerade och kontaktade redaktionen. Känns väldigt bra att få förklara ordentligt vad lchf är och peka på lämpliga människor att njuda in i studion. Skrattande Om hon nu har inflytande över innehållet.

TV ombudsmannen fick faktiskt också ett mail av mig…

riotflickan
0

Usch, vad torrt det ser ut! Var är (den feta) såsen?

Det där skulle ta mej en timma att tugga i mej för det skull eliksom växa i munnen. Torr potatis, finns det fortfarande folk som sätter i sig det frivilligt? (Efter att man slutat skolan…)