Garlica´s Egna Tråd
Hej allihopa!
Jag har ätit enl LCHF ca två månader nu… Mår kanon bra, bättre än på många år. Det har väl inte hänt så jättemycket med vikten - ca 2 kg ner. Det får komma när det kommer… jag har inte bråttom. Har insett att det är den här kosten som gäller i framtiden.
Skrev i min blogg idag om MINA HÄLSOVINSTER så här långt, vill gärna dela dem med Er.Hälsovinster så här långt:
I ungefär 2 månader har jag nu ätit enl LCHF. Det är bland det bästa jag har gjort…
Vad har då hänt under den här tiden. Vikten lämnar jag så länge (har bestämt att väga mig varannan vecka), utan inriktar mig på mitt mående.
* Magen lugn och fin. Har alltid haft stora problem med uppkördhet, halsbränna och trög mage. Inga smärtor bakom bröstbenet längre. Slipper paltkoman nu för tiden.
* Mina kroniska sömnproblem har blivit något bättre.
* Utbränningströttheten har börjat vika undan. Pigg och klar i skallen även om jag sovit dåligt. Gladare och lugnare - minskat de antidepressiva (som jag haft i många år) till hälften utan ökad ångest. Vilket inte gått tidigare.
* Mycket mindre värk. Har inte tagit mer än kanske 4 värktabletter totalt, sedan jag började med LCHF. Tidigare tog jag dagligen pga värk i huvud, nacke och axlar - gjort så i flera år.
* Blir inte alls lika orolig och uppjagad om jag behöver åka buss, åka in till stan eller vistas ute bland människor.
* Lust och energi finns det betydligt mer av nu.
Blivit mer social - vilket jag skrivit om tidigare. Kan också komma på mig själv med att gå omkring nynna… Kan inte ens minnas när det hände senast…HÄRLIGT!
Har en FRÅGA också som jag klurar på. Tror att jag har en extra känslighet mot mjölkprodukter och beslutat mig för att plocka bort en efter en för att se vad som händer…
FRÅGAN: Vad är det för skillnad på Laktos och mjölkprotein?
Kan man vara känslig mot den ena och inte den andra? Eller båda? Hur lurar jag ut det?
Jag vet att det finns många jättekunniga här på Forumet, hoppas någon vill ge sig på att reda ut detta för mig.
TACK för att Ni finns! Det är ett jättestöd.
Besök gärna min blogg: www.metrobloggen.se/Garlica

Så sant… glömde! Har hört nå´nstans att laktosen försvinner när man hettar upp grädden eller mjölken, är det så??