Aftonbladet 12 januari
ISO-dieten och Paulun får gratis reklam för sin bok även i denna tidning. Utdrag ur texten:
Men varför krångla till det på det här sättet, om man ändå tappar vikt med Annika Dalqvists metod, eller med Atkins?
- Om du äter 70 procent fett och inga kolhydrater lär du säkert tappa i vikt, men du löper också risk att få näringsbrist. Till exempel missar du viktiga antioxidanter, fibrer och mineraler som inte finns någon annanstans.
Och vem har sagt att vi måste ha vegetabiliska fibrer? Antioxidanter behövs ju bara när man äter fleromättat fett i mängd, som är ostabilt och oxiderar i kroppen. Det gör inte det stabila (kroppsegna) mättade fettet.
Mineraler? Skulle det bara finnas i frukt det alltså?
Förskräckligt att okunskapen är så stor.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Hade Paulun kommit på LCHF innan nån annan gjort det hade han hävdat att den var hur bra som helst, nu riskerar han sälja mindre av böcker och annat skräp som det står hans namn på och då "vet" han att det är alldeles livsfarligt.

Han har heller inte fattat att det är E% vi snackar om, inte "fysiskt" 70 % fett.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#3 bara det säger ju en hel del - men den okunskapen vinns dessvärre här på Kif också oavsett hur vi tjatar om det. det är svårt att lära ut vissa saker.
Numer pensionär i Nynäshamn
Här finns hela artikeln om ISO för den som ids läsa…
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Magert så det förslår
Numer pensionär i Nynäshamn
#4 kan det vara det som gör att även här på KIF har det blivit problem…
Att folk inte ser skillnad på E% eller %….
Det har varit för mig svårt ibland med…jag menar det gäller att verkligen läsa på…
Har en tråd där det finns en kille som gjorde en exelblad där det omförvandlas till E% som han gjorde till sin mamma…som är verkligen bra att förstå skillnad från % gram och E%…
Jag lägger infärdiga recept där soch får dem direkt i E%…eller översätter matvaror till E%…den är verkligen bra…
Glömde säga att ibland bland trådaran läser jag att det har börjat som ett litet problem att bland smala tjejer och killar (ca 3-4 kg) som ska gå ner på snabbast möjliga sätt…tex att dricka äggmjölk i ca 7-8 dagar isträck…endast det och går ner 4-8 kg…vad är detta???
Detta är inte sunt…
Som förslag kan vi inte bara avråda till sådana dumheter…det leder till problem som att inte kunna att äta efteråt och vem vill gå ner 4-8 kg per 7-10 dagar…det är både osunt och farligt…

Gå ner 4-8 kg i veckan låter kanon, om man vill ha en hud kjol.