Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1127 ggr
Mikkelsen
0

Hungrig

Jag är helt grön på det här med LCHF-kost. Det sägs att man ska äta sig mätt och det gör jag vid varje måltid vilka är frukost, lunch, middag och kvällsmat. Problemet är att jag är hungrig mellan varje måltid…Nja kanske inte efter kvällsmaten. Finns det någon "regel" för hur lång tid det är mellan måltiderna? Eller äter jag när jag blir hungrig?

munchausen
0

Ät när du är hungrig. Ät dig alltid lagom mätt.

Satsa på att äta fett kött, fet fisk o ägg i första hand. Stek i smör, ister eller kokosfett.

Komplettera med en sås/röra gjord på  vispgräde, creme fraiche, majonnäs, smör, äggula, turkisk yogurt, keso (ganska mager fetta till), mosad avocado mm. Bland en eller flera av föregående o lägg till kryddor o smaksättare med lite kolhydrater.

Om du vill kan du även äta ca 50-100 g av ngn kolhydratsnål grönsak t ex broccoli.

Voliá! Flört

Pasi
0

Man ska normalt äta då man är hungrig. Kanske äter du för lite vid måltidsdags, eller?Glad

Johannika
0

Ät när du blir hungrig! Himla praktiskt! Man tenderar att vara mer hungrig alldeles i början när man dragit i gång med LCHF och så småningom avtar de där värsta hungerkänslorna och ersätts av behagligt lagoma mättnadskänslor istället. En del har rentav problem med att de inte är så hungriga.

Man får prova sig fram och ställa in matintaget så att det passar för ens egen kropp. Lycka till!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

kaisakavat
0

I början behövde jag äta mkt mer än nu, magen var väl van vid viss mängd skräp..  Sedan minskade portionerna efter ett tag..

Ät på, som de andra skriver! Skrattande