B/Ä/B-meny
I går startade jag återigen med en meny, som jag förra gången, gick ned 8 kg på.
Jag kallar den: Broccoli/Ägg/Bacon-meny.
Den består av:
Frukost:
2 ägg i halvor med smör på - värmes i mikron för att smöret ska smälta.
4 skivor stekta bacon.
Middag:
Ca ½ paket fryst broccoli - kokas och sen stöter jag det tillsammans med ca 50 gr smör, med potatisstöten. Kan även köras i mixern, men då blir det som barnmat och det smakar inte lika gott eller ser lika gott ut. Till detta; 4 skivor bacon.
Kväll:
(Om jag är hungrig)
Samma som frukost.
Som sagt - förra gången jag körde så, gick jag ner 8 kg på 16 dagar och de har INTE kommit tillbaka!
Ja, till maten, lade jag också till en stavpromenad om dagen, som var 4 km, eller för mig, ca 1 timma. Men det gjorde jag INNAN frukosten. Vet inte om det har någon betydelse.
Nu blir det inte så, för det är så mörkt på morgonen och jag bor nästan i skogen. Är mörkrädd. 
Så nu får jag ta en kort stavpromenad (2 km) innan mannen åker till jobbet på eftermiddagen, eller använda vår motionscykel lite ivrigare.
// Shintaida

Lycka till! 
Broccoli, ägg och bacon är ju jättegott, men om jag skulle äta det varje dag till varje mål, så skulle jag nog tröttna så småningom… 
"still lost in space and time"
Man kan väl byta ot baconen med lax/fläskfile osv i samma mängd för att variera. Annars låter det gott
Lycka till!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Schintaida ja vill oxå gå ner minst 8 kg tills MC säsongen börjar. Jag ska börja med nått som liknar din matsedel ägg och fett och en kötteller fisk måltid om dan.
Har du räknat ut hur fördelning prot fett kh blir. Och hur många kalorier?
#5 ragnhildar
Nope. Det förstår jag inte hur man gör.
Efter en hjärnblödning för ca 8 år sen, har jag lite svårt att förstå/få kläm på, vissa saker som är naturliga för andra. Däribland matte och diagram och uträkningar av alla de slag.
Jag får inte IN det i hjärnan!
Så jag har jättesvårt att förstå fördelningen av maten och hur jag ska räkna ut det.
Skulle nästan bo med en LCHF:are ett tag för att förstå. För SER jag hur man gör, så kan jag sen. OM jag håller det aktuellt.
// Shintaida
Här är din dagliga mat uträknad i minmat. (Har använt fineli.fi's uträkning av ägg.) Har räknat med att varje skiva bacon väger ca 10 gram.
Energi kcal:
1398,80
Energi kJ:
5844,50
Proteiner:
48,42
Fiber:
5,40
Kolhydrater:
4,56
Vatten:
258,56
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
132,56
Kolesterol:
1020,00
E-mättade:
41,19
Mättade:
69,26
F-mättade:
7,40
Vitaminer:
A:
1137,50
B1:
0,88
B2:
1,12
B3:
11,25
B6:
0,72
B9:
355,10
B12:
6,08
C:
144,00
D:
5,54
E:
6,90
Mineraler:
Fosfor:
731,80
Järn:
7,30
Kalcium:
220,60
Kalium:
1001,50
Magnesium:
78,70
Natrium:
1641,80
Selen:
60,85
Zink:
4,81
100Gram Ägg utan skal
20Gram Smör 80% fett
40Gram Bacon gris
200Gram Broccoli fryst
50Gram Smör 80% fett
40Gram Bacon gris
100Gram Ägg utan skal
40Gram Bacon gris
20Gram Smör 80% fett
Fördelningen ser jättebra ut. Lycka till med projektet!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Ser bra ut, man kanske kan variera lite med spenat o blomkål? Gräddstuvad spenat är kanongott, likaså blomkålsmos, vilket jag inte trodde innan jag testade, men jösses vad gott det är!!
Lycka till och berätta hur det går! / Marie