Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2465 ggr
Huldabo
0

Kinamat

Så har man ätit Kinamat då…Förvånad

Hoppas det inte är allt för mycket kolhydrater i det.

Latmasken slog till nu i allt flyttbestyr.. Rynkar på näsan

Tänkte att det är bra mycket bättre än pizza…

Maia
0

Det som är problemet med kinamat är att det ofta är mycket MSD monosodiumglutamat i det. Och det stoppar inte bara ner viktminskningen (på mig) utan ger också rejält med magknip. Men du lär ju märka hur det fungerar för dig Skrattande. Hoppas det går bra!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Will
0

Precis som Maia får jag himla illa magknip av kinamat. Tror också att glutamat är boven.

Vimsan
0

Pizza kan vara lite ok ;) om man inte äter botten =)

marcus73
0

På många pizzerior kan man få sallad ex. kebabsallad.

Huldabo
0

Jag har inte fått magknip av kinamat och jag låter bli riset Flört

Kinamat är min favorit, dels så gillar jag själva maten med biff och bambuskott och kyckling i curry mm, men sedan så tyckerjag att jag blir så behagligt mätt på den.

Pizza är jag inte så förtjusti i och blir då hellre sämra i magen av den och framför allt ganska fort sugen på något under kvällen.

parsley
0

Jag kan äta kinamat någon gång då och då, utan problem. Skulle jag valt pizza så hade jag blivit sjuk en vecka. Det som kan vara lurigast med kinamaten är såserna, eftersom det kan vara lite svårt att avgöra vad de innehåller. Kvaliteten på maten varierar mellan olika kinarestauranger. En del verkar använda sig av en hel del glutamat och halvfabrikat andra lagar mat mer från grunden.

Förhoppningsvis har inte ditt avsteg påverkat ditt LCHF-ätande överhuvudtaget. Bra att du avstod riset.

Luccy
0

När jag var ute o åkte sist så bad jag pizzerian att göra pizza i folieform utan deg o lite mera fyllning. Dom vart lite förvirrade men gjorde sedan det jag bad om o det funkade kanon.