Ni som äter cocosfett
Ni som har ätit cocosfett ett tag nu har ni märkt några skillnader?
Får ni den energi som den sägs ska ge?
Har den ökat förbränningen?
Eller äter ni den bara för att tillföra mer fett?
Kanske någon annan hälsovinst.
Är nyfiken o veta eftersom jag började med den i morse och har ingen erfarenhet av den.

I början så blev jag alltid varm och svettades pga av ökad tyroid aktivitet. Men nuförtiden tycks jag har blivit immun mot kokosfettets termogeniska egenskaper.
Puttar upp tråden
Ingen annan som märker något?
För det som jag läst om kokosfett, skall vara så många hälsovinster.
Jag har det i te bara för att få i mig lite mer fett. Jag tillhör en av dem som är lite känslig så jag mår dåligt om jag får i mig för mycket kokosfett.

Det verkar som att jag också reagerar lite på kokosfett. Mår illa och känner mig lustig. Men jag ska försöka äta lite igen, för att verkligen vara säker på att det är kokosfettet som var boven.
Jag använder det bara att steka i som alternativ till smör. Har inte märkt något värmefenomen eller andra bieffekter men det är rätt små mängder, kanske 30 g/gång. Använder "fulkokosfettet", dvs silverpaketet, så det kanske inverkar.
Jag dricker kokosfett i te. det enda jag har märkt är att jag inte är torr om läpparna längre. Funderar på och ha lite i vattenflaskan när jag tränar. Har ju hört att det ska ge bra energi.
Cyklarn

Jag dricker också cocosfett i te, för att få upp fettprocenten. Jag kör silverpaketet och har inte direkt märkt någon skillnad (förutom läpparna då
) Plus det hjälper att hålla magen igång.
En konstig "bi-effekt" vekar vara att det är svampdödande om man smörjer fötterna med det…

Det är svårt för mig att säga vad som är kokosfettets fötjänst ovh vad kostens förtjänst som helhet. Kokosfettet hjälper mig att undvika förstoppning. Mot herpes utslag fungerar kokosfettet också utmärkt. Om jag har ont i halsen eller hosta tar jag en sked kokosfett i stället för hostmedicin, det har fungerat för mig.

Jag kan bli varm av kokosfettet, men inte på det behagliga sätt som många här har beskrivit, utan mer så att jag blir röd och varm i ansiktet och känner mig nästan febrig. Tänk om värmen kunde gå direkt på mina kalla händer och fötter istället…
Viktminskningen verkar också kicka igång bättre när jag använder det kallpressade kokosfettet i kaffet, men det kan också ha att göra med att det brukar sammanfalla med att jag äter lite striktare. Under jul och nyår var jag ute och flängde mycket och hade inte kokosfettet med mig, och samtidigt kunde jag inte styra lika mycket över vad jag åt, och då gick jag upp något kilo eller stod stilla.
Jag äter en hel del cocosa estra virgin i te eller i smoothie, min viktminskning är cirka ett kilo i veckan.
Äter kokosfettet för att hålla mig mätt och för att jag tycker jag mår bra av det, det ger också smak åt te/kaffe och blir ju som ett mellanmål på jobbet när jag kanske inte har tillgång till något annat.
Min viktminskning har varit ettt kilo i veckan sedan jag startade för 4 veckor sedan.
Har svältbantat under många år och varit EXTREMT frusen, det är mkt bättre kan jag säga.

Någon som bor i STHLM som vet vart man kan köpa kokosolja till bra pris?
Jag tycker inte om kokossmak, stämmer det verkligen att kokosfett i kaffe/te inte ger någon smak alls av fettet? Själv har jag aldrig provat, jag har just börjat läsa och startat med LCHF och hade aldrig tidigare hört om att man kan sätta fett i kaffet 
Startade viktminskningen när du tillförde cocosfettet? hade du ätit LCHF innan?
Hur mycket äter du per dag?
# 11
Kolla i kokosfetttråden jag tror dom har adresser där, annars kolla närmaste hälsokost
Jag var tveksam när jag skulle börja men jag tog med smak ändå det finns utan. Jag blandar Kaffe+grädde+kokosfett = jättegott
Annars får du också gå in på kokosfetttråden och läsa skillnaderna där.
Jag köper mitt kokosfett på örtapoteket.se Där står det mycket om kletet också
#12 Köper man deoderiserat kokosfett så är det helt utan smak. Silverpaketet är sånt samt det billigare Cocosa. Troligtvis också de andra billiga sorterna.
Om man har det i teet, känns det inte oljigt då?
#16 Det beror väl på hur mycket man tar? Fettet simmar på ytan och om man rör om med en sked innan man dricker får man te och fett samtidigt och fettet smakar absolut ingenting.
Jag använder cocosfett för jag vet att det är nyttigt. Läs gärna mera om detpå en länk i cocosfetttråden.
Sen fungerar magen mycket bättre, har aldrig problem med förstoppning vilket jag hade i början med denna kost.
Cocosfettet gör mig pigg, använder det helst inte på kvällen.
Har fettet i kaffe och örtte. Jag är så van nu så jg vill inte vara utan smaken och fettet.Ibland gör jag en godisblandning med smör, cocosfett, kaffe och kakaopulver, rör om och låter den stelna i kylen. Det blir mörk chocklad. Mängden tar jag eftersom jag har lust. Inte för mycket så jag slipper "äta upp allting!!!" Kan inte lämna något kvar!
Köper mitt i en hälsokostbutik här, sorten heter Re-Arome och kostar 134 kr. Den räcker ca. 3 veckor. Om man tänker att man köper andra kosttillskott för att må bra så är detta ju inte så dyrt. Det finns olika ekologiska kallpressade sorter. Det som finns i silverpaket skulle jg aldrig stoppa i mig. Känns som att äta margarin i kg-paket, nej tack. Men man väljer ju själv vad som passar en.
Det som stod i en tråd ovan om att det hjälper mot fotsvamp låter ju bra, kanske även mot annan svamp.
Fettet innehåller ämnen som finns i modersmjölken, det måste ju vara bra.
Tar alltid med mig cocsfett även om jag är borta.
Vill jag bli extra pigg så tar jag en matsked i en kopp grönt te, teet är oxå uppigande!
Har jag uppfattat det rätt om silverpaketet är sämre?
Absolut! Har du kollat på ekologiskt kallpressat cocosfett? Det finns en länk dit. Ska se om jag hittar den.
www.crearome.se heter adressen där man kan skicka efter cocosfett men jag ska även kolla sidan däe det står beskrivet om cocosfettets nyttiga funkrion.
Nu har jag hittat tråden kokosfett, annan stavning! Sen finns det mera att hitta.
http://matochdryckestips.wordpress.com/category/kokosolja/
Det tog lite tid men länken ovan innehåller utförlig information.
Texten nedan hittade jag på goggle och vidare länken ovan.
Lycka till
Kokosolja - Kallpressad medicin « Recept Drinktips Te Vin …
Kokosolja ska inte förväxlas med det härdade kokosfettet som finns att köpa i våra …. Det finns många fördelar med att öka ämnesomsättningen med hjälp av …
matochdryckestips.wordpress.com/2008/08/04/kokosolja-kallpressad-medicin/ - 32k -
#0, Jag har märkt positiv skillnad av att äta cocosfett. Min hy har blivit superfin (inga finnar eller utslag) och min mage håller sig regelbunden. Även min make har fått betydligt färre finnar sedan han började äta cocosfett, detta trots att han inte äter helt LC (bröd och godis på helgerna). Dessutom blir jag väldigt varm av cocosfett, och får mer energi. På kvällarna måste jag dock vara lite försiktig med intaget, annars mår jag illa.
JAg gick upp 2,2 kilo när jag först startade lchf men åt då inte strikt. Åt ett par frukter om dagen och bovetegröt på morgonen.
Inget kokosfett.
Jag äter en hel del av det nu, vågar knappt tänka på hur mkt. NIvån i burken sjunker dramatiskt dag för dag.
Varvar det dyrare cocosa med det billigare i silverpaket men jag har fått för mig att jag får lite klåda i halsen när jag tar det billigare i teet. Kanske något där jag inte tål.
Tror absolut min viktminskning har med cocosfettet att göra. Jag är riktigt mätt hela tiden och går ändå ner i vikt ändå är jag "normal" BMI 23.6 just nu.
Jag har aldrig provat lchf förut.