Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-fågelrätter
Läst 6070 ggr
Airam1
0

Helveteskyckling

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är supergott! Recept här.

Mervi
0

Så gott det låter Airam. Jag lagade din Neptunigratäng igår och blev hel-frälst, jättegott.

MarieO
0

Jag måste iväg och köpa stekpåsar…

StinaLisa7
0

Oj vad bra, tack Airam!

Nu kanske jag kan omvända maken. Han har fått för sig att kyckling inte längre är gott, men han älskar vitlök så här är det läge för en liten kupp, hih.

Måste också iväg och köpa stekpåsar innan de tar slut i affären….Glad

MiaP
0

Den rätten ser verkligen smaskig ut. Måste nog provas snart.

Airam1
0

#1 - Ah, vad skojigt! Den är verkligen sagolikt god.

#2 - Skynda, skynda…

#3 - Han blir frälst, jag lovar. Att mosa några välstekta vitlöksklyftor i sås är en sann prickenöveritaktik. Det blir verkligen gott.

#4 - Iaf nånting ditåt. Se det som ett uppslag. Kyckling + vitlök = sant. Oxå.

umbra55
0

Gjorde den igår- ska äta idag..
Luktar gott! Såsen är en mild upplevelse.. inte alls vad jag tänkt mig, så det blir nog lite mer kryddor.
Få se vad totalfaktorn blir..

PatrickF
0

Många av Airams recept verkar goda.

Men tyvärr är de helt värdelösa för mig (som fram till nu alltid ätit ute) eftersom jag behöver mängd för de ingående ingredienserna.

YlvaPåÅland
0

Kom inte till receptet via länken, "bara" till din underbara matblogg! Lyckades ju söka som tur var, nu är receptet bokmärkt! Skrattande

Receptet direkt? (om jag lyckades länka rätt vill säga! Kan tyvärr inte laga så den öppnas i nytt fönster..)

Melindrea
0

Åh… gudars. *känner snålvattnet rinna* Det där ska jag och min pojkvän äta när han kommer hit!

SirfalasEmy
0

Mmmmm,MUMS.

Meeeen, jag kan inte hitta receptet. Kommer "bara" till din sida Airam och när jag söker på helveteskyckling kommer det bara upp ett annat inlgg där någon svarat dig med något om helvetekycklingen. Vill verkligen hitta receptet Gråter *vattnas i munnen* Tungan ute

Fast å andra sidan är det väl ingen stress just nu. Har ändå inga stekpåsar, men det ska ändras på. Skrattande

A-L--
0

#10, länk till kycklingen finns i inlägg #8 men som #7 säger så finns ju inga mängder med där…..kan kanske bero på att man istället ska köpa kokboken som Airam gjort tillsammans med Annika Dahlqvist? Hoppas väl att mängderna finns med där?!

SirfalasEmy
0

Åh, tack SkämsSkrattande

Läste detta inlägg med min dotter tjatandes innan dagis, så jag han inte läsa alla kommentarerna. Ibland har man lite för bråttom.

Airam1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 - det finns många nya läsare här, många som inte sett mig beskriva vare sig där eller här att: jag inte utger mig för att ha annat än en inspirationsblogg ;-)

#11 - Min inspirationsblogg har funnits "urlänge" och har inget med kokboken att göra, förutom att den naturligtvis var/är en länk till att jag blev ombedd att skriva kokboken med Annika.

Inspiration Kyckling Helvetica

Hitta gamla inlägg hos mig, genom att skriva ett lämpligt sökord (se bild) på bloggsidan.

YlvaPåÅland
0

Diggar dina recept skarpt! Har lagat både det ena och det andra! Definitivt inspirerad!

Tack! Skrattande

uzie
0

När jag läste titeln trodde jag nån mer än jag fått campylobacter av kyckling…. Men det här receptet skulle man ju kunna testa för att börja äta det ingen. Fast det blir extra välstekt kyckling de närmaste åren.

irrelinn
0

Provade detta idag…

Inte ofta jag ger vällustljud vid matbordet men idag så kom de i massor, vilken sås. Hela familjen njöt till 100% av detta.

Tilda-T
0

Gjorde igår (fre) denna anrättning åt barn och personal på förskolan, tog lite mindre med vitlök och använde mig av kycklingfileer för enkelhetens skull.

Vilket gensvar jag fick, många kom och skulle ha recept så dom fick jag hänvisa till airams blogg.

Ni som inte testat och tycker om vitlök , ohhh, ni har missat något, prova, det är ett fantastiskt recept, trots namnet på maträtten!!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

BitteS
0

Airam1: Vad heter din kokbok och var kan man köpa den?

Mervi
0

Vad kul att denna tråd kommit upp igen. Skrattande

miss-piggy
0

Jag har köpt hem alla ingr och ska göra helveteskycklingen i dag…. längtar redan… Receptet på bloggen det duger bra åt mej, då jag aldrig följer  ett matrecept till punkt och pricka ändå. Jag skulle kunna tänka mej att köpa kokboken för lite insperation, så fram med namnet på kokboken, tack!!!Är det lika underbara bilder i den, som i bloggen så köper jag den diekt!!!

Jag ska bli smal, rik och vacker!

Airam1
0

#14 - Det är gott att höra ;-)

#15 - det här äter man för att inte få infektioner ;-)

#16 - Härligt, jag har nått dit jag ville!

#17 - Åh vad roligt att höra! Man ska inte vara rädd för tillagad vitlök och särskild inte hel - den ger en helt annan smak än den straka o beska man får när vitlöken pressas. Så roligt att Du blev så uppskattad, verkligen roligt!

#18 - Du ser boken på min blogg.

#20 - I boken är det en proffsfotograf som skött bilddokumentationen. Boken har enkelhet som grund. Mat som alla kan laga och enkelt dessutom. Inte värst mycket pillgöra. Och med ingredienser som alla känner till.

Glöm inte att jag behöver kommentarer hos mig, i bloggen *blink*

BitteS
0

Nu har jag förhansdbeställt boken. Kan vara bra med en bok att bläddra i när inspiratonen tryter.