Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1514 ggr
fia1
0

Sockerchock

Åh, vad hemskt jag mår. Kallsvettig, yr, illamående och ont i magen. Vad har jag gjort? Jo, jag hittade ett recept på kokostoppar här på sajten. Skulle överraska resten här hemma, jag bakar ju aldrig nu för tiden som ättelägget sa igår. När de var färdiggrillade i ugnen var jag "tvungen" att smaka…. De smakade ingenting. Smälte då choklad (block-) som fanns i skafferiet o doppade dem. Allt för sonen skulle tycka om dem nu när jag ansträngt mig. Vet inte vad som flög i mig men jag vräkte i mig två stycken och tänkte å fy f*n va sött och så tog jag en till…..

Hua, jag som inte har fått i mig sånt socker sen mitten av november förra året, förutom på julafton då jag drack en julmust och det var inte heller speciellt gott efteråt.

Är det en sockerchock jag fått?

Emea67
0

Ja det kan det väl vara om det var vanlig blockchoklad du hadde det innehåller mycket kolhydrater.

Hoppas du mår bättre snartGlad

fia1
0

Ja tack, hjärtklappningen har avtagit. Tänker inte slänga "skiten". Får lära sonen baka själv om han vill ha sina godsaker. "Orka" kommer han att säga… Då får han va utan i fortsättningen.

Flört

Emea67
0

You go girl!

Bakar inte heller, tycker inte att det är kul och vi behöver inte sådant hemma.

Jennix
0

Ja, om du reagerade med "fy så sött" så tror jag det är sockerchock. :(

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!