Panikhungrig!!!
Hej!
Jag är ny på KiF. Har hållt på med LCHF sedan i juni av och till. Det går jättebra, förutom när jag blir panikhungrig!
Då vet jag inte vart jag ska ta vägen och ibland faller jag och bara tar vad som finns i närheten…
Hur gör ni för att snabbt fixa detta?!?
Har ni någon bra snacks eller mellis odyl. som man kan ta fram snabbt. Jag har provat dessa fiberhusk-bröd, men de är ju inte det godaste… har ni några bra tips?
En stor bit ost.
Jag blir sådär hungrig när jag äter för lite fett…. hur ser det ut för din del?
Jag tycker att jag äter mycket fett, men det kanske är för lite. Idag har jag gått och hyvlat på osten 3-4 gånger.
Det hjälper lite i alla fall.
Ha alltid kallt kött och liknande i kylen/frysen. Köttfärsbiffar kan man göra många åt gången och de funkar bra att äta kalla.
Ägg kan man också koka flera samtidigt och sen spara i kylen ett par dagar, gillar du majonäs har du ju en färdig måltid där.
Makrillfilé på burk, skölj av tomatsåsen och ät bara fisken ev med majonäs eller creme fraische om du gillar sånt.
Eller så äter du större och fetare måltider så slipper du nog bli panikhungrig.
Hyvlat? o_O
Där har du felet. :-)
#2 Du kanske behöver äta mer mat istället?
#5 Ja. Jag får nog öka på mina portioner ännu mera.
#3 Tack för tipset ang. kallt kött. Jag älskar kallt kött, så det ,och även ägg, skulle passa perfekt.
Tack alla för hjälpen.
Är du säker på att det är hunger du känner!? Din beskrivning liknar mitt sockersug, det gnager o river i hela kroppen, jag kan inte tänka en klar tanke. Helst ville jag dunka huvudet i väggarna tills jag blir medvetslös… Det går inte över av mat, definitivt inte av det jag brukar äta: äpplen, morötter, smörgåsar. Det har lindrats av LCHF kost, men tyvärr som nu före o under jul har det blivit för mycket av annat.
Det bästa är att hitta på något som avleder tankarna, helst aldrig vistas i köket .

Jag har gjort coleslaw som är fantastiskt gott!
Lätt å göra å går att förvara i kylen några dagar.
Pia
#7 Jag känner igen mig jättemycket! Det är inte lätt och har inte varit det över jul… övergav LCHF nästan helt. Det är inte lätt när man går hemma hela dagarna nu heller med 2 barn…har jullov fram till måndag…men då blir det bättre. Man får bättre rutiner när man inte går hemma hela dagarna.

En stor bit, av Åseda gräddost, stämpar hunger