Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2399 ggr
upgradeyou
0

Fettskrämd - inte längre!

Hej!

Har läst väldigt mycket på det här formet och fått väldigt mycket hjälp! Snabba svar och bra information:)

Har tidigare provat kosten i lite mer än en vecka och aldrig mått så bra, så från och med nu så byter jag helt är tanken!

Skulle behöva gå ner tio kilo som jag gick upp då jag fick problem med ämnesomsättningen, något jag nu medicinerar för.. Målet är att gå ner till under 62 kg! Min "idealvikt" som jag legat på förr.

Har provat det mesta men inget har funkat lika bra som lchf, gick ner 1.7 kg första veckan och mådde jättebra dessutom:)

Undrar dock om någon har tips på nåt gott att blanda keso med,har inte hittat nåt här på forumet. Blandade alltd med kanel och äpplen förut.

Undrar även hur det är med the?

Kom gärna med fler tips! Tex snacks då jag jobbar hela dagar  på cafe med väldigt korta pauser! Inget mer fikabröd;)

Hoppas på svar:)

mikaelj
0

Wilkommen!

Keso + vispgrädde + kanel är fortfarande jättegott!

Jag är lite nyfiken sedan om din åkomma.  När upptäckte du att du började gå upp i vikt, och när började du äta Levaxin/Euthyrox? (gissar jag att din medicin är)

Mervi
0

Välkommen hit. Och lycka till.

Keso kan du blanda med lite vispgrädde och använda även kanel i. Det blir gott och mättande.

Ost brukar ju fungera bra istället för fikabröd.

delight
0

hej =) kul att du trivs med kosten och hoppas viktnedgången fortsätter! här kommer lite tips..

Jag brukar blanda keso med vispgrädde, hallon och kanske lite mascarpone. Mums!

I teet är det gott med cocosa x-tra virgin från hälsokosten.. eller kanske en klick bregott ;)

Om jag behöver ett snacks fungerar ost utmärkt. Har alltid en brieost i närheten och kanske nån babybel i väskan. Eller ett ägg.

Hoppas detta kan passa dig!

Wildrat
0

I te kan du ha vispgrädde. Om ni har osötad vispad grädde på kaféet så är det jättelyxigt att ha i te. Drick bara inte för många koppar med mycket grädde, grädde innehåller ca 3g kolhydrater per deciliter. Kokosfett gör att man blir mättare och får i sig mer fett, jättebra om man har problem med det.

Margareta
0

Välkommen hit!

Att vi inte skriver om keso så ofta är nog för att vi tycker det är så erbarmerligt magert. Måste du äta keso? Kan du inte ta någon fet yoghurt eller ännu hellre fullfet cremefraiche istället?

Numer pensionär i Nynäshamn

gluffgluff
0

Jag har sett att många blandar keso och mascarpone. Då höjer man ju fettandelen avsevärt! Sen kan man ju ha kanel om man vill.

greensis
0

Jag hör till keso+mascarpone-entusiasterna. Men på sistone har jag dumpat alla fet-fesiga yoghurtar och kör creme fraiche med några hallon till frukost (+ 1 ägg).

(hardcore, baby!)

Fabricati diem, pvnc!

upgradeyou
0

Tack:) Har redan upptäckt att du är väldigt aktiv här;)

Äter levaxin som det ser ut nu, håller på att anpassa dosen!

Den snaba viktuppgången berodde nog troligast på att jag blev så himla trött utan att förstå varför. Tränade sex dagar i veckan och sedan i princip bara kollapsade jag, kunde sova direkt efter jobbet och hade ingen ork att göra något alls. Dp gick jag hela tiden upp i vikt, trots att jag inte ändrade maten så mycket. Även om jag åt gi/light på den tiden. Sedan innebär ju åkomman att jag förbränner allt långsammare med, och ämnesmsättningen var väldigt kraftigt nedsatt när det upptäcktes. Bad att få bli testad för att det går genom släkten.. Det va nog allt tror jag, och lite till!

uman
0

Blanda keson med gräslök och någon smörgåsmat t.ex. rökt skinka eller salt kött. hälsningar uman

upgradeyou
0

Haha man kanske skulle köra hardcore då;) Får prova bara cremefraiche, kanske inte är så äckligt som jag tror med lite bär till!Ska testa keso och grädde, tack för alla tips och snabba svar!!

Tilda-T
0

Rör ut Creme fraichen med grädde och du får en mildare smak som nästan påminner om fil men är fetare.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

[Pennylane1]
0

mildare? creme fraiche är ju så milt och gott sååå, med ekologiska vaniljpulvret som VISST smakar rejält vanilj, och lite sukrin… man bara dör så gott!

Mervi
0

Jag gillar också creme-fraichen alldeles för mycket, för mig gäller det att hålla mjölkprodukterna ganska små mängder.

mikaelj
0

Hur mycket CF på en dag för er är mycket?

Mervi
0

För mig är det några matskedar. Men jag skulle lätt kunna äta hela burken 2 dl.

mikaelj
0

Var lite nyfiken. Jag äter det till köttfärs, och bara då, så det blir sisådär ½ dl per måltid.   Tycker inte det är särskilt mycket, var bara intresserad av andras syn på saker och ting.

Maia
0

Välkommen hit säger jag (som de andra) och lycka till också i fortsättningen!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

upgradeyou
0

Som ni alla andra här säkert varit med om ifrågasätter folk hela tiden vad man äter och vet alltid bäst.

Något som jag dock funderat lite på är vitamner och mineraler. C-vitamin är bättre från broccoli men när jag äter bara en köttbit med creme fraiche till, hur bra fungerar det? Självklart äter jag inte alltid det men lite har man ju kvar av att det måste vara varierat osv.

Annars går det bra!  Det enda jag har lite problem med är varm choklad på jobbet.. Men idag blir det ändring på det;)

mikaelj
0

Skörbjugg o dyl drabbas man av i huvudsak om man äter skämt kött och mycket spannmål.

Villhjalmur Stefanson, tillsammans med en kollega, undersökte detta efter att ha levt med inuiterna i många år -- när de kom tillbaka åt de enbart kött i ett år, och direkt började problem som blödande tandkött att försvinna:

The results were published in the Journal of the AMA, and both men were perfectly healthy on such a diet, without vitamin supplementation or anything else in their diet except meat.