Jag brukar cirkulera inne på Bokstavsfolk och ställt en del frågor och försökt hitta saker, men det verkar vara lite dålig aktivitet där, minst sagt. Kanske har något med allas koncentrationssvårigheter att göra Flört.
Tidigare, innan jag började min utbildning i synnerhet, har jag ju hållit till här mycket, främst under annat nick, och njutit av gemenskapen. Sen har det blivit väldigt lite tid över till sånt sen jag börjat med plugg och sånt, Men jag hoppas på att kunna vara tillbaka.
Under tiden jag har varit "borta" har jag kommit till flera insikter. Och allt började med en artikel i SvD i höstas.
Tidigare har jag faktiskt blivit ganska förnärmad när min sambo påstått att jag kanske kan ha något "fel i huvudet" eftersom jag inte klarar helt vanliga saker som förväntas av oss alla. Själv har jag sett det som att jag kanske är talanglös på vissa saker men desto bättre på andra. Och det är i och för sig sant. Men det jag tyckte att han påstod rimmade väldigt illa med det.
Jag såg ADHD som något som barn i skolåldern lider av och som gör att de studsar mellan golv och tak och är oförskämda och har extra svårt för sig. Det är så långt ifrån en beskrivning av mig man kan komma. I artikeln förekom en beskrivning som gav mig flashbacks. Nu har jag pluggat på mer om det hela och en lång process i mitt huvud har börjat.
Jag har ju redan kontakt med en psykiater, som i och för sig har pytsat över mig till husläkaren, men jag ska nog kontakta henne igen, och fråga om utredning och medicinering. Dagar av tester är dock inget jag ser fram emot, men det har jag förstått är ganska symtomatiskt också.
Nåväl, vad jag minns var det många här som också har NPS av olika slag. Jag skulle verkligen se fram emot att träffa andra med samma problematik eftersom jag inte känner någon annan som har det ock känner mig ganska ensam i att vara mindre lyckad. Så finns här några andra med ADHD-I (primärt uppmärksamhetsstörd) eller som tror sig vara det, som vill träffas? Hur och var i så fall?