Tysk korv
Är bratwurst godare än vanlig wurst?
Vad tycker ni

Jag tycker definitivt om äkta bratwurst!
Men det finns väl inget standardrecept för någon korv så smaken varierar väl beroende på tillverkare etc!?
Lite OT - Tyskarna har helt andra krav på maten än dumma svenskar, vad det verkar….en normal svensk bryr sig bara om priset, inte innehållet i livsmedlet.
Hur långt är ett snöre?

Nünberger och schinkenwurst är också helt ok och godare tycker jag!
Türinger Bratwurst. Hmm, du fick mig att längta till Tyskland…..
Och jag åker direkt förbi Lidl i eftermiddag och handlar på mig litet av deras goda (och tyska) korv! 
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

"en normal svensk bryr sig bara om priset, inte innehållet i livsmedlet". Ja, verkar det inte så… Frågan är vad som är den största FÖRKLARINGEN till att vi svenskar är mer lurade än mellan- och kanske även sydeuropéerna…
Jag föredrar helt klart tyska vurrar! 
Priset? Ja, jag åkte som sagt till Liedel och köpte jättegod Bratwürst som de hade för halva priset!!! Stekte upp den tillsammans med rätt mycket vitkål och mycket smör! Mums! Billigt käk, räknade ut att det blev nånstans i närheten av 12-13 kronor för min lilla festmåltid.
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Finns det någon bratwurst att få tag på i Sverige som är gjord av lammkött!?

Tysk färdigmat innehåller faktiskt minst lika mycket sk.t som svenskt. (Jag är tyska, så jag får säga så ;-) )
Men när det gäller korv så är det verkligen stor skillnad mellan tyska korvar och svenska korvar. Tyska korvar är överlag "köttigare". När jag åt för första gången en svensk varmkorv kändes det som att hugga tänderna i en svamp…
Men onödiga tillsatser typ E621 finns även i många tyska korvar. :-(
Jag har ofta köpt äkta lammkorv på t ex Ica Maxi. Minns inte namnet på dem, det har nog varierat, men det är INTE Scan&Co i alla fall.
Ibland heter den Merguez, vilket är äkta arabisk lammkorv. Mycket goda!
Jag äter inte korv så ofta men skulle jag äta så åker jag till LIDL. De svenska korvarna är inte goda. Maxi har Böklunders korv som också går att äta.

Lantchark har några korvar utan skit: gris, vatten, kryddor och konserveringsmedel.
Jag har spenderat de senaste 5 åren med att läsa på korvar. De allra flesta har socker i någon form (socker, dextros, potatisflingor eller sirap)