Vadå viktexperter?
Har någon läst detta?
Enligt viktexperterna är LCHF inte hälsosam.
Reportaget har inte fått mig att ändra åsikt.
http://helsingborg.expressen.se/halsa/1.1419318/viktexperterna-listar-sina-basta-och-samsta-metoder
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
"Att ta bort något ur maten - till exempel kolhydrater, som Atkins och LCHF förespråkar - är inte hälsosamt. Det man förbjuder blir ofta till slut det enda man vill ha i stället!"
Har hon testat???
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
#1 HA HA HA HA! Eller hur!? Har hon testat?!

I så fall är väl hon en av dom där det satte sig på hjärnan?
Men filosofin är väl helt i linje med livsmedelsverket; tillsatser bra, aja baja, ta inte bort något…
Så jag undrar om hon menar att det är illa att ta bårt sånt som glutamat, transfetter och annat industrikrafs som inte är livsmedel?
Det står Karin Nileskär - mig veterligt heter Viktväktarnas kostexpert Nileskog. Hon var med i en panel mot Annika Dahlqvist för något år sedan.
Jag tror inte hon har testat LCHF det skulle ju leda VV i konkurs.
Numer pensionär i Nynäshamn

"Att ta bort något ur maten … är inte hälsosamt".
Ska genast återinföra socker, transfetter, azo-färger och glutamat. Man vill ju inte missa något viktigt.
#3,5…det är det enda vi vill ha!!! 
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Hm, deras yttranden innehåller lika mkt substans som lightprodukter innehåller näring.. 
Instämmer med föregående talare (#7) Klickar man sen på "Så blir du snabbt smal". Då kan man läsa citat:
Camilla Läckberg, 34, har pendlat upp och ner i vikt i hela sitt liv. Men efter en jul i matens tecken bestämde hon sig för några år sedan för att pröva GI-metoden och skippa alla kolhydrater.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
A, just det och vad är GI utan kolhydrater?
Svar: LCHF!
Hah, där fick de! 
Förstår inte varför de skriver en sån artikel. Jag fattade inte först, den var oerhört rörig och osammanhängande.
*sticker ut nosen*
JAG tror att det finns en bantningsmetod för alla. Så JAG anser att de varken har rätt eller fel.
Det är min tanke om deras uttalanden om bantningsmetoder.
Själv har jag kommit på att jag äter "rivstart GI" och inte ren LCHF.
// Shintaida

#11 Vad finns det för skillnad på rivstart-GI och LCHF då?
Mer grönsaker i rivstarten är "tillåtet" än i LCHF.
// Shintaida
… men det är fortfarande en lågkolhydratkost, inte sant?
*ogillar etiketter*
Jaavisst, enligt mig är det det. Men många vill ju även utesluta grönsakerna för att de innehåller för många kolhydrater. Jag mådde inte bra av det, så jag la till rätt mycket, stekta (i smör) grönsaker.
Så då undrar jag - ÄR det ÄNDÅ LCHF? Eller är GI rivstart och LCHF samma? 
// Shintaida
#15 Grönsaker är inte förbjudna i LCHF, du väljer ju själv hur mycket kolhydrater och grönsaker du vill stoppa i dig. Bara för att några vill äta 0 kolhydrater betyder ju inte att du behöver välja det.
Nej, nej, det var inte så jag menade! Alla gör på sitt eget vis. Men jag UNDRAR om det är LCHF ändå, trots mycket grönsaker?
// Shintaida

#17 Jodå, det tror jag. Skulle väl säga att om man äter under typ 50g kolhydrater/dag, och fyller på med tillräckligt med proteiner och fett för att bli mätt, då äter man enligt LCHF =)
Skulle nog anse att det var lika mycket LCHF om du väljer låg-kolis grönsaker, äter med mycket fett och moderat med proteiner. Så, det du gör låter, nästan, som LCHF.
Själv testade jag att köra enbart med proteiner, fett och typ stekt aubergine, squash, chilifrukter, purjolök o vitlök i min sk grönsaks/kött röra.
Det funkar precis lika bra. Känns varierat också, men nu i starten ska jag köra strikt fakir, typ… Inga grönsaker alls på minst 14 dagar för att senare införa ev. ovan nämnda grönsaker.
Någon, rätta mig om jag har fel???
Eller?
#17 LCHF är precis vad det betyder, lågkolhydrat och hög fett, inget annat. Det säjer ingenting om varifrån kolhydraterna bör komma men det är ju smartare att välja sånt som innehåller lite kolhydrater, då får man ju äta mer av det. Var kolhydratgränsen går debatteras fortfarande men min åsikt är att så länge man håller sig under 60g kolhydrater per dag och äter mycket mättat fett så är det LCHF.
Precis, Wildrat, ungefär så som jag tänkte när jag skrev… 

#17 Lchf är ingen bantningsmetod så "viktexperterna" är snett på det. Det finns ingen svältkur som passar någon eftersom det inte är bra för kroppen.
Det har du rätt i. Tänkte inte alls på svältkurerna. Nej, dom är inget bra alls.
// Shintaida