Bästa tipset
Med risk för att någon tycker det är äckligt. När jag rullat köttbullarna färdiga passar jag på att smörja mina händer med fettet från färsen. Sedan sköljer jag bara i varmt vatten. Den bästa handkrämen som finns
. Vilket är ditt bästa tips?
Jag använder numera kokosfett till att smörja men kanske att animaliskt fett är bättre?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Omega 6-rika oljor har tydligen historiskt använts för att dämpa immunförsvaret vid kirurgiska ingrepp. Omega 3 verkar blodförtunnande.
Valfri mättat/enkelomättat fett verkar således vara det bästa alternativet (även om det är utvärtes, dumt att chansa).
Kokosfett gillar jag också
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag har provat kokosfett som hand och fotkräm men får en läskig torrkänsla efter ett tag.. Kanske ister är bättre, ska prova även om jag inte lider nämnvärt av torr hud så mår fötterna inte så bra av att traska runt i flip-flops vareviga dag ;D
aswedishsmorgasbord.com

Är inte det väldigt ohygeniskt? Det måste ju skapas en hel massa bakterier, soom du sedan sprider runt..
Skapas ur tomma intet? :-)
Jag tar kaffesump som hand smörj det är kanon den både peelar o smörjer man luktar kaffeigt se'n men det är ju ok !
Kaffesump funkar dessutom kanon för att ta bort fisklukt på händerna! Ska även vara bra som blomgödsel, men jag har typ en krukväxt så jag har inte provat…