Panerad Makrill
Jag panerade Makrill igår blev helt ok. Tinade fryst Makrill. Doppade i ägg och panerade i kokosflingor med lite salt och peppar i. Stekte i rikligt med smör. Åt själv med lite broccoli och sås till och övriga familjen åt med ris och en sås gjord av havregrädde. Det blev en lite festligare variant av Makrill. Jag trodde inte att kokos skulle passa ihop med Makrill men vi tyckte det var gott.
Har köpt en blodsockermätare och kan raportera en toppnotering på 8,1 efter jag ätit blomkålsmos.
Tack för tipset. Jag gillar makrill stekt i smör. Ett tips med broccolin. Koka den i smör, det blir jättegott.
Tack själv Mervi men frugan kommer från Finland så vi ångkokar allt. Det lär bli mer näring kvar då men en smörklick efteråt piffar altid upp.
Om blodsockret var i topp efter blomkålsmoset så var den lägsta noteringen efter luch på resten av makrillen 4,2.
Ångkok är nog skonsammast. Hälsa till frugan, jag är också från Finland. Vilket bra värde du fick efter makrillen. Bra mat.
hmm finns det något annat alternativ ni kan rekomendera till panering (alleri mot kokos, mandel och nötter utom jord- och casewnöt)

#4: Sesamfrön, kanske??? Själv panerade jag strömmingsflundror igår med sesamfrön. Riktigt gott!
tyvärr, allergisk mot sesamfrön också

prova att panera med malda fläsksvålar