Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1258 ggr
Janecitarica
0

frukost?

hejpå er,skulle vilja ha tips på vad jag kan äta till frukost? någon snälla?…janecitarica.Obestämd….

ikna
0

Min vardagsfrukost brukar vara ca 4-5 msk turkisk youghurt, 2 msk keso och 1/4 dl hallon. Detta toppar jag med 2 msk rostade solrosfrön eller 10 rostade sötmandlar.

När jag har lite mera tid att fixa frukost tar jag gärna ostomelett och bacon eller skinka. Ibland blir det kokt ägg och 1 burk makrillfilé.

evasch
0

Hej

Jag brukar välja mellan det här.

- hårdstekt ägg som en smörgås med pålägg på + The m. grädde

- kokta, mosade ägg med 1 msk smör + The m. grädde

- Rester från dagen innan, mat alltså, blir oftast på helger då det är mer brunch.

- 2 st finncrisp med bregott + brieost /avocado/ stek/ pastej/ gurka/ paprika, välj pålägg så att det är minst 2 cm högt.

Internettan
0

Jag brukar blanda två ägg med lite mjölk, lite grädde, peppar och salt. Stekes som en pannkaka i kokosfett. Väl på tallriken smälter jag lite smör ovanpå och sedan på med en bit ost (som smälter gott) och kokt skinka överst.

Jag har märkt att om man steker den gyllenbrun så smakar det ganska likt vanlig pannkaka (med lite god vilja) och man kan ha en pytteaning lättsockrad sylt (eller osötade bär) på. Kanske inte till frukost men om man saknar pannkakor någon gång. Eller om barnen vill ha pannkakor.

"Every point of view is a view from a point."

MimLan
0

Om du söker eller bläddrar bland avdelnignarna och trådarna så kommer du att se att det finns många trådar om frukostar och vad vi äter om dagarna överhuvudtaget. Börja med att titta i avdelningen som heter "Mat - Jag behöver måltidstips".

sarag
0

Äggmjölk dicker jag och är mätt fram till kl.14 sisådär.

WilliamJ
0

Idag åt jag denna lyxigt goda frukost:

Skinka med skaplig fettrand, kycklingbitar från igår med majonäs, Ostrullar, sill, vitkålssallad med lite morötter.

Melindrea
0

Idag åt jag entrecote med vitlökssmör och potkäs till frukost =)