Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1316 ggr
Miyu
0

Mjukstart

Nu kryper man tillbaka och SKÄMS! Har nu upprepade gånger försökt ta mig tillbaka till mitt tidigare stadiga LCHF-ätande men det går bara inte. Bara tanken på att nu ska jag laga något sådant är motbjudande, blir illamående i hela kroppen! Är bara sugen på annat.

Försöker fundera ut vad jag åt tidigare som kändes okay i början men kommer inte på något förutom turkisk yoghurt.

Vad kan jag mer börja med som lurar kroppen?

Maia
0

Börja med TY med grädde i och linfrön t.ex. till frukost, men försök med allt vad du kan att inte äta det till varje måltid, med tanke på hur ditt förhållande till detta luriga livsmedel varit tidigare. Eller minns jag fel?

Ostrullar med smör eller bregott är annan bra övergångsmat.

Omelett lättstekt (1-2an) i smör med paprikaringar i och skinka kanske?

Drick mineralvatten, så att du håller dig uppvätskad.

Är ofta, ofta. Se det som att du ska klara en dag.

Lycka till!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

[Karro]
0

håller med maia, ät hellre ofta och lite mindre samt när du är hungrig!

magma
0

Sallad? Alltså kycklingsallad, räk eller skinksallad? Med en fet dressing till. Välkommen åter och lycka till!

MimLan
0

Sallad är i mina ögon en enkel lösning på problemet. Likaså att äta tacos; tacofärs med salladsblad, lök, ost, gurka, tomater, vitlökskryddad CF/TY,etc. Det känns långt mer ofettigt än vad det är tack vare alla grönisar. Variera färsen med strimlat kött.

MimLan
0

Om du inte reagerar på kokosmjölk, är det bara att bryta smaken med limejuice och ha en kycklingfilé eller laxfilé i. Addera t.ex. svamp, lök, salladslök, broccoli, etc.

Dicken
0

Hej Miyu och välkommen tillbaks! Har saknat dig ett tag här.

Har tyvärr inga direkta mattips åt dig just nu. När det går tungt och man inte vill äta något alls brukar jag äta sånt som jag av erfarenhet vet att jag åtminstone kan få ner… Precis som du tänker nu.

Hoppas det går bra, och att du hittar något!

Miyu
0

Tack för tipsen! Sallad funkar bra vet jag.

Har absolut noll matlust fortfarande, men då överäter man iaf inte.