Hej igen!
Måste berättahur det går för mig på bara tre dagar, julafton gick umärkt utan kolhydrater, jo kanske några med prinskorv och köttbullar
. Vågen går nedåt på bara 3 dagar!! startvikten var ju 117 kg nu står den på 114! Går man inte ner for fort då? jag äter mycket fett! lite kohlhydrater,nästan inga. filmjölk ost linfrön bla på morgonen, gott! märker att jag inte är såå sugen på sött och håller mig mätt mycket längre, men nångång lär väll även jag bli sugen? när brukar abstinensen komma in
?Just nu blir det inte mycket motion, men mer än förut, vi har hund och den går jag med direkt ut varje morgon.

min hund hjälper mig också! Hon äter upp allt bröd som jag åt tidigare 
Sen kanske hon hjälper mig genom att jag kommer ut på promenader också… vem vet! (det tvistas visst om hur mycket motionen gör för viktnedgången)
Heja på och välkommen hit!
Hej Kimmenlinus!
Kul att det går bra för dig och lycka till med fortsättningen!
Vi har en liten "regel" här på forumet och det är att vi bara startar en personlig tråd per medlem - annars drunknar forumet av nya trådar hela tiden (vi är trots allt över 6000 medlemmar nu).
Dessa personliga trådar samlar vi under grupprubiken Medlemmar.
Andra trådar startar vi när det är konkreta ämnen vi vill behandal - dvs ej av personlig karaktär.
Fortsätt skriva i den här tråden nu - så flyttar jag den till Medlemsgruppen
/Margareta
Numer pensionär i Nynäshamn
Att du gick ner så mycket så snabbt beror på att ett par av kilona var vattenkilon. De går alltid av kroppeen först i sådana här omställningar.
Lycka till i fortsättningen med.
Det behöver inte komma någon abstinens alls. Jag känner inte av några som helst negativa effekter när jag går i och ur ketos. Jag tycker faktiskt att det vore en fördel om jag visste att jag får lida för mina avsteg från den rätta vägen!
Jepp, hundar är bra! De borde skrivas ut på recept
. Spana in mina tomtenissar!
Grattis, och välkommen hit! Det går snabbt i början pga vätskeförlust, så det kommer antagligen lugna sig efter någon vecka men förhoppningsvis ändå fortsätta ned. Lycka till!

Tack för välkomnandet! jag forstäter att skriva i denna tråd nu. Ja Katti vilka ursöta nissar du har
Valparna kan man äta upp så go dom är! Dettamed abstinens kanske jag var för snabb att avisa, jag har huvudvärk till och från, trött lite illamående ibland. men annars är allt toppen!Ja denna hund ska få ett hederspris för att jag MÅSTE ut varje dag! Vad menas med in och ut i ketos? Tur jag har en bra make som vill göra denna mat, nu har han gjort pizza till lunch, ska bli spännande! må så gott tillsvidare…