Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2142 ggr
mirre-71
0

musli

jag äter en hemagjord musli varje morgon sen 2 år tillbaka som är gjord på fiberhavregryn, psylliumfrön ,krossade linfrön, pumpakänor,kruskalie och cawernötter i är det illa eller bra??

mirre-71
0

vill bara tala om att jag sakta håller på att trappa ner kolhyderaterna och att jag inte kommer bli helt fanatiskt över det utan kommer äta lite mer kolhyderater en rekomenderat på lchf kost annars mår jag pyton.

Maia
0

Hej!

Jag skulle rekommendera att du utesluter kruskakli och fiberhavregryn. Istället kan du lägga till lite kokosflingor. Rosta det hela lätt i kokosfett och torka det sedan i ugnen. Du kan även använda andra nötter, som hasselnötter t.ex., och mandlar

Och du, även sådan här müsli är ett tillbehör och inte basföda, så det ska inte vara basen i en måltid om du vill hålla kolhydraterna nere ordentligt. Två, tre matskedar, dvs. nån halv deciliter kan vara lagom. Är du lite mer generös med kolhydrater kan det ju rymmas mer.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

marie123
0

Hej mirre, vad kul att se dig här. Jag har lite hallon och linfrö i min fil. Mitt kolhydratbehov täcks av ett äpple om dagen, det gjorde stor skillnad att lägga till det där äpplet.

Men nu har jag bestämt mig för att gå ut hårt och bara äta protein och fett under en period. Jag lägger till grönsaker senast när jag börjar jobba och frukten tänker jag vänta med tills jag har gått ner mina sista grymt besvärliga kilon, som envist sitter fast.