Frukostmenyer
Hej!
Eftersom jag står i begrepp till att börja med GI behöver jag förslag på frukostar som jag tycker verkar svåra. Man är ju så van vid sina smörgåsar.
Menar du GI eller menar du LCHF som de flesta av oss äter på det här forumet? Det är ganska stor skillnad och av betydelse för vilka val man gör. Om det är GI du menar är det inte säkert att du får så många relevanta svar.
Numer pensionär i Nynäshamn
Kaffe med grädde och lite kokosfett är min frukost för det mesta. Vill du ha något att tugga på funkar kokta ägg med majonäs, stekt ägg med bacon, äggröra, omelett med valfri, bra LCHF-fyllning, matrester från gårdagens middag, ost och skinkrullar (alltså rökt skinka och ost som man brer smör eller bregott i och rullar ihop), ölkorv (se bara upp för glutamat!) Det finns korv utan).
#1 Oj, såg inte ens att det stod GI… Ja, det är ju en stor skillnad mellan GI och LCHF, men eftersom #0 verkar ha slutat med smörgåsar antar jag att det är en felskrivning som beror på att LCHF ofta presenteras som GI i media… 
Fast numer står det faktiskt LCHF till och med i kvällstidningarna
Hej!
Vilka är de viktigaste skillnaderna mellan GI-noll och LCHF?
GI-noll och LCHF är enligt mig samma sak om man ser det stort.
Annika Dahlqvist har myntat LCHF och hon är lite generösare med kolhydraterna än Sten Sture Skaldeman som myntat uttrycket GI-noll! I stort sett är det samma fettrika i de allra flesta fall animaliska kost - det är bara att vi alla är olika och därför passar den ena varianten några och den andra några andra.
För att återgå till rubriken ;) så tipsar Airam om att steka ägg länge och använda som bröd. Låter spännande.