Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 789 ggr
Pian63
0

Tänkte bara säga hej!

Som nykomling så tänkte jag ge mig till känna och erkänna att jag smygläst på forumet i drygt 2 veckor. Har under de senaste året förberett mig för LCHF utan att veta om det! Slutade först med godis för att jag helt enkelt inte ville stoppa i mig en massa kemikalier och E-ämnen. Därefter rök all "vit" pasta som byttes ut mot fullkornspasta, inte en hel lätt omställning eftersom magen började "bråka" mer än vanligt. Brödet uteslöts därefter när jag räknade ut att många av mina extrakilo beror på goda mackor.

Sen googlade jag mig hit och började helt med LCHF-kost den 13 december. Jag har inte haft någon jobbig övergångsperiod eller abstinens, säkert pga jag redan skippat sånt som kan utlösa det. Jag har gått ner 2 kg och magen, som alltid var uppsvullen och bullrig, har nu blivit lugn och harmonisk Kyss

Tack vare den här sidan har jag nu  läst Sten Sture Skaldeman's "Ät dig ner i vikt" och lärt mig en hel del om hur vår förbränning går till. Dessutom har jag hittat en massa goda recept som underlättar kosthållningen.

Julskinkan står i ugnen och luktar gudomligt!

Åh vad jag är glad att jag hittat hit!

Melindrea
0

Välkommen hit, och hoppas att du ska trivars! =)

Garlica
0

Hej o. Välommen!

Är själv ganska ny och har samma erfarenheter med magen. Visst är det ljuvligt….Glad

Margareta
0

Välkommen och lycka till!

Numer pensionär i Nynäshamn