Dag 8
Hej ny här
Det här verkar vara ett trevligt forum. Varför LCHF?
För min del finns det två killar/gubbar på jobbet som har vägt 20 kg mer och hållt sin nya vikt i mer än 5 år. De började med en GI variant men gick sen över till Dalqvists teori. Så detta funkar ju uppenbarligen till skillnad mot andra dieter.
Jag är livrädd för att hamna i jojobantningsträsket som jag har sett många andra göra med resultatet att de bara blir större för varje år.
Detta är min dag 8 och det funkar nästan för bra. Jag är mätt & nöjd. Är inte trött eller har ont i huvudet. Jag är/har varit ett godis och kakmonster av rang. Men hittills så saknar jag det inte, mycket märkligt. Nu väntar jag bara på bakslaget. (-3kg första veckan.)
Så till frågan: Bregott mellan, vad säger ni om den?
Den är betydligt lättare att använda

Hej och välkommen! Bra at du är inställd på att det kan komma en period med övergångsbesvär - men mår du bra nu så kommer du att må ännu bättre "på andra sidan"!
Bregott mellan är väl ok, men det verkar onödigt att betala lika mycket för vatten. Det är nämligen enda skillnaden mot vanligt Bregott, att de blandat ut det med vatten.
Välkommen säger också jag! Om du vill ha bredbart smör kan du alltid låta det stå framme i en vacker bytta.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Välkommen hit och en bra start behöver inte betyda att det skall bli sämre!
Bregott är helt ok - men jag skulle inte välja mellan.
Hur man än vänder och vrider på det så är äkta smör det bästa. Som Maia säger - låt det stå framme eller använd osthyvel - det gör vi.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag använder Bregott mellan, mest för att sambon inte vill ha något annat men också för att jag inte gillar smörsmaken. Har en bytta med smör framme till matlagningen men på mina flatbröd och smörrullar vill jag ha Bregott.

Hej alla
Tack för trevliga svar. Saken är det att jag själv alltid har älskat riktigt smör och skär tunna skivor med riktigt vass kniv, men det är inte något alternativ för barnen. Men om det är så som Aniara säger att man blandat ut det med vatten så är det perfekt. Bra smör och lätt för barnen att använda.
Ny fråga:
Jag har gjort en favorit, skaldjurspaté mmm. Det är dock en halv dl kalles kaviar i. Hur farlig är den?
Tusen tack för svar och välkommnande

Kalles kaviar är det socker i - i övrigt, läs på förpackningen…
Fabricati diem, pvnc!