Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 753 ggr
Maggan71
0

Gästboken

Om man får ett inlägg i sin gästbok och klickar på "kommentera", kommer svaret i den egna gästboken då eller i avsändarens (eller båda)?

Om svaret bara kommer i den egna gästboken så måste ju avsändaren komma ihåg att återvända… Jag kommer inte ihåg vilka gästböcker jag skrivit i när jag slumpat runt.

Eller är det helt enkelt så att de flesta helt enkelt låter bli att besvara gb-inlägg?

Det händer att jag lämnar en liten hälsning, kommenterar presentationssidan etc när jag är på någons sida. Men min egen gb är i princip tom… Det känns lite trist.

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

glitterfisk
0

Jag hittar aldrig gäsboken. Varken min eller andras. Var hittar jag den? Har gått in på folks personliga sidor och letat.

Nån klok som vet och kan förklara?

Maggan71
0

När du är inne på någons sida, så finns gästboken i menyn uppe till vänster.

Samma på din egen sida - menyn uppe till vänster.

Maggan71
0

Jag fick nu en hälsning i min gb. Jag valde "kommentera" och skrev mitt svar. Det syns bara i min egen gästbok! Korkat.

Jag kan alltså ha fått svar från de jag hälsat på hos, men det syns bara i deras gästböcker…

Vill du svara på ett gb-inlägg, så gå till vederbörandes gästbok och skriv ditt svar. *tipsar*

elize-l
0

Du får ett medelande att personen svarat på ditt inlägg =)

Maggan71
0

elize-l #4: Jag fick veta det genom att jag kommenterade ett inlägg. Vi har experimenterat lite här nu på förmiddagen och jag har blivit mycket klokare när det gäller gb-funktionen! Skrattande

Men eftersom JAG inte fått meddelande om att mina gb-inlägg är kommenterade/besvarade, så måste jag ju ändå dra slutsatsen att många struntar i sin gb… Tråkigt, tycker jag.

Eller är det så att de, som glitterfisk #1, inte vet var de hittar sin och andras gästböcker?

När jag var helt ny tyckte jag att sajten var tämligen svårnavigerad, men nu börjar jag hitta ganska bra. Glad

lizzyz
0

Efter att ha testet lite fram och tillbaka med Maggan71 så verkar det som att man får ett meddelande när någon kommenterat inlägget man skrivit. Men jag fick inget meddelande om att någon skrivit i min gästbok så är det så att man som jag inte har tänkt på att den finns så har man inte tittat och inte kunnat kommenterat. Borde komma ett meddelande när någon skrivit också tycker jag.

Maggan71
0

Ok. Jag skriver i någons gb. Om personen väljer "kommentera" får jag ett meddelande om att mitt inlägg är kommenterat. BRA!

Men min egen gästbok måste jag gå till för att kolla, vilket alltså är lätt att glömma. Kan man inte tänka sig en funktion där man kan få meddelande när någon skrivit i gästboken?

Jag har kollat bland inställningar/bevakningar, men hittar inte någon sådan funktion.

Maggan71
0

lizzyz #6: Samma tanke på samma gång! *skrattar*

Margareta
0

Det skall komma ett PM i inkorgen (som syns överst till höger på sidan) när någon skriver i ens gästbok - om detinte gör det är det fel.

Jag tror att det är väldigt många som inte bryr sig om att de har en gästbok. Fram till 2000 medlemmar skrev jag välkommen i ALLAS gästböcker (kan ha missat några) och det är inte många svar jag fått. Efter 2000 medlemmar gav jag upp - jag hinner inte längre.

Numer pensionär i Nynäshamn

elize-l
0

Konstigt, jag har då alltid fått ett meddelande när någon skrivit i min gärstbok. Syns under meddelande högst upp på denna sidan =)

Maggan71
0

Ja, i så fall är det något knas med inställningarna någonstans, för jag får inte besked om gb-inlägg! Gråter

Och Margareta #9: Jag tror att många tänker att det är ett "automatiskt inlägg" när du skrivit välkommen och att de därför låtit bli att svara… jag fick ett välkomstmess som jag inte besvarade… Skäms

Däremot skrev jag i din gb härom dagen, men har inte fått svar. Flört

lizzyz
0

#8 haha jaa precis samtidigt. Skrattande

#9 Nää jag fick inget meddelande om att Maggan skrivit i min bok. Men jag fick när hon kommenterade mitt inlägg i hennes bok.

#10 Jag fick inget sånt Förvånad

Margareta
0

Jag hinner inte titta så ofta i min gästbok och får ca 30PM vissar dagar förutom min vanliga mail - så jag är rädd att jga inte hinner med allt!

Jag skall kolla med programmerarna och höra om det är något tjafs med gästböckerna.

Numer pensionär i Nynäshamn