Ny här
Hej!
Jag heter Lena och är ny här. Jag och min sambo har precis börjat äta LCHF kost efter att ha sökt information och läst på en hel del. Jag har ca 20 kg kvar att gå ner innan jag är nöjd och när jag gått ner dessa 20 kg har jag sammanlagt sen min toppnotering för några år sedan gått ner 41.4 kg. Det får ta den tid det tar eftersom jag inte gick upp allt på en gång och därför inte måste gå ner allt på en gång heller.
Jag måste säga att jag trodde att det skulle vara enormt svårt att låtas bli frukt men så var ju inte fallet. Nu för tiden så är frukten till för våra fem barn. jag är inte ens sugen på ett äpple som jag verkligen älskar utan på kvällen så räcker det med lite kaffe eller ett glas vatten för mig. Jag är inte sugen som jag hela tiden varit innan utan äter mycket mindre. Men visst är det svårt att förstå att man helt plötsligt får och ska äta den "förbjudna" maten som smör, grädde och majonäs. Det tar ett tag att tänka om och tänka rätt. En helt ny värld har öppnat sig för mig. 
Jag kommer med intresse läsa vad som skrivs här och känner jag att jag har något att dela med mig av så kanske jag till och med kommer med ett och annat inlägg
Känner på mig att jag kommer att trivas ypperligt här.
Ha det bäst!
Hej och välkommen! Här vinkar en annan 5-barnsmamma.
Grattis till att du tappat hälften av din övervikt sedan toppnoteringen!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Välkommen!
Jo, lite omställning och "omtänk" är det men dom flesta tycker nog att man egentligen äter godare efter omläggningen..
Speciellt om man varit fettskrämd och gått hungrig tidigare..
Fråga på bara om du undrar om nåt
Här får man nästan alltid snabba svar, dag som natt 
Välkommen hit och lycka till!
Numer pensionär i Nynäshamn

Välkommen och lycka till