frukt!!
hej! jag har inte börjat med lchf ännu, utan samlar iformation för att kunna börja på riktigt till nästa år:) ja, det känns lättare att ha ett datum:)
jag har inga behov av att gå ned i vikt, utan mitt bekymmer är att jag har endometrios och därför mycket känslig tarm. jag har provat allt! gluten, laktos, fettfattigt men nää ingenting hjälper.:(
därför ska jag ge detta en chans:)
problemet för mej är frukt!! jag älskar frukt, och alla i min omgivning ger mej alltid frukt när andra äter kakor. det känns så jobbigt att behöva ändra på detta.
om jag äter frukt kanske, två-3 gånger /vecka. spelar det så stor roll??:) vilken frukt ska jag då välja??

Frukt är i första hand vatten och socker, men känner du att det är vad du behöver så ät (men det är inte lchf). Risken finns att du inte känner av de hälsofördelar som du vill ha. Du får prova dig fram. Några hallon tillsammans med turkisk yoghurt kan kanske vara en bra lösning för dig.
Om du inte behöver gå ner i vikt så kan du äta frukt nån gång ibland. Bäst är naturligtvis alltid bär, de innehåller mer vitaminer och mindre socker än frukt. Här kan du själv kolla hur mycket socker det är i frukten och sen kan du välja de som innehåller minst.
Annars är ett bra tips när andra smaskar på kakor att ta en mugg gott te (rött om man har känslig mage) med vispad grädde. Gott och lite lyxigt.

Frukt gör nog att tarmarna inte slipper fruktsockret. Det är kanske bra att testa - ta tre veckor utan frukt och känn efter hur det känns. Testa sedan med att äta frukt och se ifall du reagerar…
Tre veckor kan man ju alltid ge nåt nytt för att testa ifall det funkar. Säg till folk att du gör det pga magen… Folk brukar vara förstående! Lycka till
ni har så rätt!! jag måste helt enkelt lära mig, just nu känns det som ett liv utan frukt..jaa det går inte..men ett liv med denna mage, det är ju knappt det går heller:) jag ska absolut göra ett försök!!