Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2633 ggr
annapanna12
0

Behöver tips och råd

Hejsvejs allihop

Har lusläst allt som står på denna fantastiska sajt( har nog fått ett databeroende istället för matberoende). Det har tagit mig ett tag att våga skriva, men bättre sent än aldrig.

Nu börjar jag tappa hoppet om en smal annapanna. Jag är 178 cmoch väger 102,6 kg. Började äta lchf 19 nov. Vägde då 105,2 kg och över höfterna mätte jag115 cm. Idag 4 veckor senare står vågen på 102,6, midjan är fortfarande 115 cm. Jag fuskar inget!!!! Har läst Skaldeman om och om igen och lagar mat enligt hans recept. Försöker att inte äta så mycket grönsaker, av någon anledning tror jag att jag inte tappar i vikt pga grönsaker.  Så här såg min dag ut i Lördags.

Energi kcal:

2679,95

Energi kJ:

11213,05

Proteiner:

137,08

Fiber:

8,50

Kolhydrater:

33,28

Vatten:

1046,06

Alkohol:

0,00

Fetter:

Fett:

222,79

Kolesterol:

1254,61

E-mättade:

70,56

Mättade:

85,31

F-mättade:

51,89

Vitaminer:

A:

984,70

B1:

2,68

B2:

1,84

B3:

20,18

B6:

2,41

B9:

165,05

B12:

7,09

C:

3,00

D:

6,79

E:

13,17

Mineraler:

Fosfor:

1855,70

Järn:

25,41

Kalcium:

592,30

Kalium:

2568,00

Magnesium:

324,70

Natrium:

2771,15

Selen:

80,39

Zink:

23,76

100Gram Äggröra u mjöl
50Gram Stekfläsk 1 skiva gris
400Gram Kaffe bryggt
30Gram Vispgrädde 40% fett
100Gram Valnötter
20Gram Kalkon
20Gram Smör 80% fett
20Gram Ost hårdost 38% fett
5Gram Vispgrädde 40% fett
300Gram Köttfärssås hemlagad i gjutjärnsstekpanna
20Gram Ost hårdost 38% fett
20Gram Smör 80% fett
60Gram Ägg kokt
50Gram Räkor kokta
400Gram Kaffe bryggt 

Snälla hjälp mig, vad gör jag för fel? är det för mycket kalorier? Är kolhydraterna Ok? Äter mycket kött och fisk till lunch och middag, äggröra och fläsk  till frukost. Har lagt av med min älskade Pepsi Max och dricker numer bara kolsyrat vatten. Vet inte vad jag ska ta mig till.

[ngupa]
0

I 100g valnötter  är det 13 kolisar och det är jätte mycket tycker jag. ta bort dom så är du nere i 20 g kolisar/dagen.

Och jag ser inga grönskar alls på denna lista… eller är jag blind….

annapanna12
0

Nej Den dagen åt jag inga grönsaker Försöker äta lite varje dag men jag har en känsla av att min kropp inte går ner i vikt när jag äter grönsaker för det gjorde jag sist jag bantade.

lizzyz
0

Hej Anna. Mitt midjemått stod still ganska länge i början. Istället gick jag ner i ansiktet och på armarna. Man kan inte välja vart fettet ska försvinna så om du inte ger upp ska du nog se resultat till slut även på midjan.

annapanna12
0

Hej Ok men jag mäter mig på lår och armar och runt överkroppen och det händer inget där heller. Det är såååå tråkigt att det inget händer. Jag tycker det är svårt att äta mycket fett, prövade att göra potkäs, men gud så äckligt. jag har faktiskt när jag tänker efter svårt att äta så mycket mat. Jag gillar mer att plocka, lite ost lite skinka en bit gurka osv. Är det OK?

Wildrat
0

Jag tycker fettmängden ser jättebra ut.

Nu har du inte ätit det här så jättelänge, bara lite drygt 4 veckor. Du har knappt kommit igenom den allra första övergångsperioden så du får nog ha lite tålamod helt enkelt.

Det du kan göra är att föröka dra ner kolhydraterna lite till precis som ngupa föreslår. Men att utesluta nötter nu till jul är ju inte så himla roligt. Vad tror du om att fortsätta som du gör nu, med valnötterna, och ta tag i det hela efter jul? Du har ju trots allt gått ner lite och så länge du inte går upp igen så kan väl allt vänta ett par veckor till? Man vet aldrig, helt plötsligt kanske viktnedgången kommer utan förändringar…

annapanna12
0

Ja jag ger nog inte upp men, Skaldeman har ett recept på cole slaw, däri tycker han att man kan ha valnötter så jag köpte en påse när jag gjorde det. Ska sluta med valnötterna. Är inte så förtjust egentligen men som sagt jag gillar att småäta. Ska försöka inte göra det men just nu står mat mig upp i halsen. Har fakirbiffar i frysen, ska ta fram några och äta nu. Hur är det med bacon? Finns det någon sort som är bättre än den andra?

magma
0

Några reflektioner: drack du 800 gram kaffe den dagen?Tungan ute

Du åt nästan 2700 kcal och drygt 33 gram kolhydrater.

Ett förslag är att du i första hand försöker lägga dig under 20 gram koklhydrater/dag, en enkel lösning är att inte äta något som innehåller mer än 5% kolhydrater och då går nötterna bort.

Om det inte hjälper så kan du försöka att dra ned en aning på kalorierna för att se om det ger effekt, din kropp kanske får allt sitt bränsle från det du äter och alltså inte behöver ta av fettreserverna?

Jag är lite förbryllad faktiskt- du åt bara 35 gram grädde den dagen och inga grönsaker- var i hela friden kom alla kolhydrater ifrån? Visst, 13 gram från nötterna- men resterande 20 gram? Vad innehöll köttfärssåsen?

Hoppas det ordnar upp sig, lycka till!

[ngupa]
0

Om du gärna vill småäta nötter, varför inte paranötter, de innehåller bara 3.40 kh per 100 g? Skrattande

WilliamJ
0

Hej,

Fortsätter du gå ner i samma tempo så har du gått ned över 30 kilo på ett år.

annapanna12
0

Ja herregud det har du rätt i. Halleluja. Tack så mycket, det hade jag inte en tanke på.

Magma  Jag dricker mycket kaffe på jobbet, från en kaffeautomat. Det kan bli 8-9 koppar på en dag. Dricker kaffe med mjölk. När jag skriver i minmat så väljer jag 200 gr kaffe och 5 gr mjölkpulver/kopp. Då blir det ganska många kolhydrater, jag vet. Det kanske blir för mycket att välja mjölkpulver? Eller lurar jag mig själv när jag tror att det inte är så många kolhydrater i mjölkpulvret? Vad ska jag välja istället? Har svårt att sluta dricka kaffe, mycket svårt. Försöker att kompensera med att dricka vatten men blir så förtvivlat mätt och illamående av det.

Jösses vad det känns bra att läsa 30 kilo på 1 år.

annapanna12
0

Magma  Köttfärssåsen innehöll blandfärs krossade tomater vitlök salt och peppar. Skulle kanske ha i lite grädde?

Magica1970
0

#10 Har du tillgång till kylskåp så är väl vispgrädde att föredra än mjölkpulver (som troligtvis innehåller en del tvivelaktiga ingredienser, eller?). Vispgrädden kan du späda med lite vatten så kommer du ner i kolhydratinnehåll för samma mängd.

Krossade tomater innehåller en del kolhydrater beroende på vilket märke. Ta lite mindre av det och mer av creme fraishe eller grädde.

SaJo123
0

Mjölkpulveret i kaffeautomaterna innehåller glukost - dvs flytande sockerlösning! Det slutade jag med efter att ha läst Finnehållsförteckningen. Ta med egen grädde eller mjölk hellre. Eller försök att lära dig att dricka svart kaffe. Ta en liten kopp stark kaffe istället så får du i dig koffeinet! :-)

Fetta gärna till frukosten - då håller du dig mättare. Jag märkte att i början åt jag lika stora portioner som innan - men efter ett tag så märker man att man håller sig mätt på en mindre mängd mat - om man har mer fett i. Dvs magsäcken börjar krympa och man behöver inte äta lika mycket…

Att småäta är ingen bra vana. Försök att ta ett glas vatten i stället och spara ätandet till måltiderna!

Lycka till!

En som gått ner från 90 till 83,9 från september i år. Det har gått ryckigt - lite mer vissa veckor ingenting i andra perioder (4 v i sträck).

annapanna12
0

Ok Vad mycket bra tipsa jag fick. Tack så mycket!

Jag småäter inte i vanliga fall men nu är jag nästan aldrig hungrig, och jag känner att jag måste få i mig något, därav valnötterna. När jag kommer hem från jobbet är jag ju lite sugen inte hungrig och då tar jag lite ost och kanske  2 skivor choricco i väntan på att maten ska bli färdig. Äter inget efter middag och det gör mig lite orolig för att kroppen ska sluta bränna på kvällen. Igår gjorde jag äggmjölk, drack den ljummen, det var drickbart men ingen jätte-hit. Dricker ca 1,5 liter vatten på flaska varje dag  från igår, ska se om det sätter fart på magen! Hoppas!!!! Men gud vad man blir mätt på vatten. Varmt eller kallt spelar ingen roll, känner mig knökfull i magen.