Lågkolhydratdiet
Min man har med Annika Dahlqvists metod gått ner från 89 kg till 75 kg från den 19 januari. Hans diabetes är nästan borta, långsocker på 5,7 sist.
Han har slutat med en tablett och äter endast Gluchophage. Han har nästan kunnat sluta med blodtrycksedicin och mår så bra.
Sedan tycker han att jag lagar så god mat och han äter med mycken matlädje. Såå kul! 
Välkommen hit!
Vad roligt att det går så bra för honom! Äter du själv likadant?
Tack! Jag äter en del pasta och bröd men jag har också en sjukdom som heter Morbus Dercum som innebär att kroppen inte kan omvandla fettet och få ur det ur kroppen. jag har istället fettsugits 4 ggr men av det går man inte ner i vikt…konstigt va?
Men jag gör allt för min man för jag älskar honom så och är rädd om honom. Sedan är det så roligt att han äter med denna glädje.
Han äter bönor när jag äter pasta t ex. Men jag äter annars samma som honom och jag kan äta choklad och liknande och jag har hållit samma vikt i 5 år så jag är nöjd.
Kram Jeremina!
Jag vet inte så värst mycket om den sjukdomen, mer än att jag hört namnet. Visst finns det väl fler symtom än just det med omvandling av fettet som du beskrev?
Hoppas du får fortsätta behålla vikten och må så bra som möjligt, och lycka till båda två!
Det är febertoppar och koncentrationssvårigheter, ont i fettet och det är det mest utmärkande, kan få högt kolesterol, kan få depressioner. Det är mycket man kan få men som tur är har jag inte alla. Tack för det!

Visst har väl DaMum pratat om att hon också har Morbus Dercum? Jeremina, leta upp henne, hon är en inspirerande förebild här!
#5 Okej, mycket tack!