Fläsksvålar - dioxin
Här är en klickbar länk: Godis kan vara förgiftat av dioxin
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Himla tur att man inte äter godis då!! dessutom har jag ett kilo fläsksvål i frysen, jojjomän. Köpte en halv gris i är , så nu blir det sylta, korv och rullsylta..utan dioxin..
Fläsksvålschipsen som säljs här i Sverige kommer ju från Danmark (liksom det mesta av det importerade fläskkött som säljs här) så vi behöver nog inte oroa oss alltförmycket för det irlänska dioxin-larmet…
…annat än att det är ytterligare en bekräftelse på att djur industriellt föds upp med föda som inte är deras naturliga. Det kommer säkert liknande larm framöver, kanske även i Sverige.

#4 Alla fetter är inte jämlika. Man kan säkert banta på vilken smörja som helst men om man strävar efter hälsa är det viktigt att fundera över vad för fett man får i sig. Gäller även om bacon-doktorerna och fettbantningsjournalister / propagandister / författare gärna förbiser det.
Alla tidningarna larmar om dioxin i griskött. Inte en enda tidning är så nyfiken att de undrar hur i helsefyr dioxinet hamnade i grisarna.
Om de nu fått det via fodret, borde man inte röra upp himmel och jord och ta reda på vilket märke och vilken tillverkare det är som säljer förgiftat foder?! Är det lokalt tillverkat foder på Irland eller har det sålts till fler länder? Fler dioxinförgiftade grisar vi inte vet om??
Är det bara jag som funderar i de banorna?