Funkar detta?
Är livrädd och inne på dag 3 och lchf 
Är proggramerad att tycka allt de jag nu ätit är aj aj. Hur va det för er i början? Har 17kg för mycket och känner mig otroligt rädd att jag ska gå upp ännu mer nu 

Bara att formatera och programmera om :) Välkommen hit!
Jag minns inte att jag var rädd, faktiskt.Fats jag också varit så rädd för fett.
Vad jag istället minns är den otroligt sköna känslan jag fick i kroppen av tillfredställelse. Ett ljuvligt lugn som infann sig redan första dagen.
Nu har jag ätit så här i tre år. Har gått ner ca 8-10 kg. Vill gå ner några till, men är rätt nöjd ändå. Jag mår ju så bra!

Tack för välkommnandet 
Sarag:
Ja visst kändes det fantastiskt att äntligen äta nått som faktiskt är gott men idag till lunch fick min hjärna spatt. Jag funderade på att gå och spy faktiskt efter att jag ätit ägg & bacon. Gott men hjärnan sa FY FY FY. Vågen få säga sitt hoppas jag.

He, hee! Känner igen mig. Började på 90 kilo i augusti och väger nu 83,9! :-) Trodde jag skulle bli sjuk, få hjärtstillestånd, förkalkade artärer mm. Men fortsätt att läsa, läsa, gå gärna på en föreläsning om du kan och va sjutton - tre veckor kan man ju alltid testa utan att dö!", så tänkte jag och är inne på 3-4 månader nu och är mer och mer övertygad om vad mycket fel socialstyrelsen åstadkommit med sina kostråd!
Har du läst Skaldemans "Åt fet mat…."? Om inte så gör det! Du lär vara botad från fettskräcken efter de första kapitlen!
Maggan
Har du läst Skaldemans "Åt fet mat…."? Om inte så gör det! Du lär vara botad från fettskräcken efter de första kapitlen!
Maggan
SaJo123, jag började också så. Hörde talas om det här "konstiga" sättet att se på hälsosam mat och blev nyfiken. Tänkte att det bästa är att testa själv, som ett experiment egentligen. Jag ger det 4 veckkor tänkte jag…och på den vägen är det. varför överge ett vinnande koncept?
Maggan
glömde säga ett det är tre år sedan experimentet började…..

MagganF:
Nä boken har jag inte läst bara sökt info på nätet… stog och vred på den på coop här om dagen men tänkte… ännu en gi bok säkert 
SaJo123:
Puh ja jag har så dåligt sammvete. Sitter och letar recept på pannacotta mm. Big NO NO Haha
Tja, GI-Noll är en bok av Sten Sture Skaldeman. "Ät dig ner i vikt" kostar 60 spänn eller så i pocketversion, tror den definitivt är bra för dig. Det står varför LCHF är bra för dig.
Jag tyckte att Skaldemans bok var jättebra. Den är så helt annorlunda mot alla GI-böcker. det här är ju inte GI alls utan liksom GI-noll som den gode Skaldeman säger. Den boken finns också, med en massa recept o grejer.
Låna dem på bibban om du inte vill lägga ut pengarna!
Sen har du Litsfeldts "Fettskrämd" och
Anna D.J. Jacobssons "Vägen från 137 kg"
och Annika Dahlqvists böcker och
en jättebra om kolesterolmyten: Uffe Ravnskov "Fett och kolesterol är hälsosamt" trro jag den heter.
Slut från boklådan för idag….

Ok ska köpa den idag =)
Så skönt att jag ska på julbord i dag och för första gången kan jag äta det som faktiskt är gott. Alldeles för bra för att vara sannt.

Jag har lånat på biblioteket. Det går ju alltid att be dem beställa från andra bibliotek också om de inte ha böckerna hemma. Så kan man se vilka böcker man vill äga efter det.
Min man som mer har trivselvikt börjar också skippa mer och mer kolhydrater. har de mer som tillägg till maten istället… Han fortsätter att koka stora kastrullen med pasta men det slutar med att vi får slänga det som blir över… Svärföräldrarna har också börjat äta mindre kolhydrater… Men andra är mer svårövertalade… Men nu börjar de ju se på mig att något händer med kroppen… Allt eftersom kilona försvinner och de andra fördelarna ökar så inser man ju att detta är NATURLIG mat… smör, grädde, ägg, kött… vad tror du folk har ätit i alla tider!? Det är bara det att vi är hjärntvättade av all reklar och propaganda från Livsmedelsverket och alla dietister känns det som …. Ta reda på fakta så mycket du kan och bilda din egen uppfattning!
Lycka till med sanninsgssökandet…
PS: Läste även Den Hemliga kocken - efter det är det verligen lätt att hålla sig till NATURLIG mat!

Välkommen säger jag också.
En annan fördel med den här kosten är att Du inte behöver bära hem så mycket varor. Nu innan jul är det rätt roligt att titta i andra kunders vagnar. Oj.Oj vad de handlar och bär hem HELT i onödan.
Smör, ägg, kött och fisk och ev mjölkprodukte räcker ju. OK lite grönsaker också. Mycket lättare.
Hej! Jag har inte hållit på drygt en vecka. Men jag mår illa av allt fett… och känner att jag snarare har ökat i vikt… ?!
Har i flera år försökt hålla ner vikten, (inte överviktig, men hullar sakta men säkert till runt höfter och rumpa) med grönsaker och frukt, ständigt hungrig men man ska ju vara nyttig.
Funkar detta verkligen? Eller finns det människor som det inte biter på?
Allt gott, Maria