Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 4334 ggr
mirre-71
0

såsfärg

jag är nybörjare med lchf kost och jag undrar vad har ni i såsen som är gjord på grädde för att få en brunfärg på den?? såskulör har ju så mycket kolhyderater i sig och japansksoja som jag har hemma innehåller 25g kohlyderater vad använder ni??Skrattande

Ulf-S
0

Tamari, dvs. vetefri sojasås. Man brukar använda så lite att det inte spelar någon roll…

[Anega]
0

Stekskyn brukar ju få lite fin färg också.

[Pennylane1]
0

jag kör med vanlig soja, fy på mig, Skäms men enligt fineli så inneåller den 9,5 gram kolisar på 100 och om man använder någon matsekd så blir det väldigt lite, sen om det är så värst nyttigt ändå ska jag låta vara osagt.

Annica38
0

Måste såsen vara brun? Förvånad

Jag har slutat bry mig om det! Såsen får den färg den får beroende på vad jag lagar för mat! Skrattande

WilliamJ
0

Exakt..Såser på olika ingrediensr som smör, ägg, grädde, creme fraiche, ost mm blir aldrig bruna med är lika goda för det.

Tänk bearnaise istället för brunsås. Jag förknippar brunsås rätt så starkt till potatis!

Per_W
0

Ekströms Collorit (sockerkulör) fungerar alldeles utmärkt. Det räcker med några droppar för att färga flera portioner sås, så antalet kolisar är minimalt!

[Pennylane1]
0

jag använder inte sojan för att färga, personligen, utan för att det är gott i vissa rätter… vokat t.ex. min specialare är vitkål med fläskfärs, där vill jag gärna ha lite soja i.