Back to reality!
Hej! Nu är jag tillbaka efter en liten tid av gröt, frukt och +5 kilo. Längtade tillbaka till er och sidan. Inte så mycket maten som det känns just nu, då jag vant mig tillbaka med att äta GI-mat. Blev stressad -> fick mycket att göra -> fuskade -> orkade inte krångla med mat och berättade för alla att jag slutat med kött och minsann ska spara på pengar och klimatet -> tog ett break och blundade för att kroppen och magen sa emot. Nu är det snart jul och födelsedag för mig så jag funderar om det känns logiskt med en rivstart med LCHF igen när det är jul och jag redan äter "dåligt". Funderar på en nystart till nya året. Tycker verkligen om julmat och vet att många andra också tag tag i maten efter jul och det känns logiskt. Vad tycker ni om det?
Vet inte om det har minsta lilla med kosten att göra men är deprimerad i nuläget och träffar en psykoterapeut. Hursomhelst tror jag att jag var mer stabil i humöret tidigare, men det kanske bara är inbillning.
Hursomhelst, Im back! Hoppas ni haft det bra under lilla tiden jag varit borta :)
Välkommen tillbaka 
Vi har allt längtat efter dig också, Miyu! Välkommen tillbaka!
Jag tycker att du ska göra en rivstart och köra redan med en gång. Men sedan när det blir jul kanske du ska bestämma att du får göra vilka avsteg som är värda att du mår dåligt och sedan inte kika så mycket på vikten. För om jag minns det rätt har du inte precis 30 kilos övervikt…
Hoppas du mår bättre snart i sinnet! Kram till dig!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Att börja med lchf är väl snarare mer logiskt inför julmaten än något annat? Välkomen tillbaka i alla fall :D
Välkommen åter!! Börja på en gång du, för att få rätsida på magen mm. Äter du D-vitamin? Tycker jag har läst ofta här att många upplever att de känner sig mindre trötta och nedstämda när de äter det. (Bl.a jag:)
Välkommen tillbaka hit. Kul att du valde att återvända. Lika bra att göra en rivstart och julmaten är ju mycket LCHF. Lycka till!

Jag började med LCHF 1 december, och här har du en som är beroende av socker/kolhydrater.. You name it.
Min tanke är sådan:
Om jag börjar i December, månaden där det förekommer mest godis, dålig mat, kakor, bullar, etc.
Om du klarar att äta LCHF genom den (för många) svåraste prövningen, då kommer du i Januari och längre fram känna dig otroligt stolt över dig själv och det kommer bli ännu lättare att följa LCHF när det inte finns så mkt frestelser som man mer eller mindre får uppkört i munnen under jul/nyårs tider.
Dessutom matar du inte ditt kolhydratsberoende (om du har sådant) - behöver inte rivstarten bli allt för tung.
Hoppas du förstår vad jag menar. Jag lider verkligen just nu av alla godsaker osv, men jag vet hur glad jag kommer vara läääänge sen när jag tänker på att jag höll mig sockerfri i hela december.
Lycka till!